Et frithængende ophæng til fjernsyn..

Hej.

Jeg vile bare høre om nogle af jer har idéer til hvordan man bedst muligt kan lave et frithængende ophæng til et fjernsyn, min egen idé er at det skal være med tandhjul og kæde(r), sådan at når fjernsynet ikke bruges, så kan man trække det op til loftet.

Det skal siges jeg er lærling, så min lejlighed er ikke den største hvor jeg vil have et fjernsyn til at fylde en hel væg, da jeg ikke ser fjernsyn ret ofte og har dejligt højt til loftet.

Så hvis I kan forestille jer det, et ophæng i 2 kroge med kæder, noget tandhjul eller talje og selvfølgelig et modul til vægophængning af pågældende tv, som så bliver modifiseret til at sidde fast/sammen med disse kæder ..

Nogen anelse om hvor jeg kan få fat i den slags ting? Har prøvet at søge, men har ikke haft det store held med at finde noget ordentligt til privatsalg som ikke var for stort..

Mvh.

/DML

En opfindelse er ikke god før den står færdig.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor skal det lige være kæder, det gør det da endnu vanskeligere at finden noget brugbart !
Nylon gjorde af den type der bla. bruges som sikkerheds seler kan da sagtens holde et fladskærms TV, ja bare sådan nogle som bruges som mini last strammere kan bruges. De har for de tyndeste en brudstyrke på mindst 500 kg. Og så skal du have fat i en ny eller brugt markise hejse mekanisme, så vil du ved hjælp af en fjerbetjening kunne hejse det op og ned. Men har du tænkt over at kablerne / Ledningerne også skal følge med op og ned. Det vil da være lidt uskønt at se på. Så hvorfor ikke bare klare dig med et standart TV ophæng på væggen.
Fordi at visionen fra start af, har været en "simpel", enkel løsning med kæde og tandhjul, gerne forkromet/blankt metal.

Ja, jeg ved at man kan lave andre meget nemmere løsninger, men så ville jeg jo ikke spørge efter de materialer hvis jeg ville gå på kompromis. Der er taget højde for det med ledningerne og jeg har skam løsninger for det hele, jeg skal bare have dem materialiserede .

Og som jeg beskrev, så er jeg lærling og har derfor en beskeden lejlighed, da jeg bor i Roskilde som er en meget dyr by at bo i og jeg synes ikke det ville være optimalt at spilde vægplads på et fjernsyn som jeg ikke bruger så ofte igen, lige netop derfor jeg vil lave denne form for ophæng ..

/DML

hvad med en kasse hvor toppen glider med op (den avancerede skubber toppen frem) når tv skla op. så kan tv eventuelt være gemt i en kasse bag en kommode eller lignende og dertil skla du bruge en kasse og et hejs fra eksempelvis et hæve/sænke bord.
Hmm.. Jeg tror ikke helt jeg forstår din ide michael..

Mener du som en kasse som i og for sig står på gulvet, når man skal have tv'et frem, så kommer det op af kassen som en trold i en æske?

For så kunne jeg jo lige så godt have tv'et stående oven på fx, føromtalte kommode ..

Det eneste jeg søger, er folk som kunne have en dé om hvordan jeg kan skaffe materialerne til det jeg snakker om, det drejer sig og tandhjul i en pæn størrelse hvor man kan montere arme og krog på til ophængning og noget kæde man kan montere på denne, eller en talje af en art, intet andet ..

Men fedt at i prøver at byde ind med en løsning, men jeg har skam overvejet allt det i har sagt, det er en ting jeg har gået med idéen om de seneste 8-11 måneder..

/DML

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis