ombygge højttalere

hej vores gamle bogkassehøjttalere er færdige. min svigerfar havde så lige nogle store trevejs liggende. vores gamle er i 8 ohm de nye i 4 ohm, men anlægget kan sagtens trække det, men de er udstyret med diskant, mellemtone og to bas, så jeg synes de er lige voldsom dybe og alt for store, synes også fruen. min tanker er om jeg kan barbere dem ned ved at lave en ny "kasse" i rund eller flad med runde ender. i toppen og pegende  op vil jeg pladsere den ene bas ( den ande bliver til overs) i fronten vil jeg gerne ligge diskant og mellemtone. vil det kunne lade sig gøre og hvor høj behøver sådan et rør være? jeg tænker højden kun behøver at være ca som dybden på de eksisterende højttalere.

jeg kan godt uploade billeder af nuværende højttalere, både de gamle bogkasser samt de nye trevejs samt billeder om hvad ohm osv der er opgivet- ligesom jeg kan lave en photoshop tegning over min ide hvis det kræves, men kom hid med hvad info i mangler samt ideer til  hvad jeg kan og ikke kan gøre

hej vores gamle bogkassehøjttalere er færdige. min... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
men hvad kan jeg så bruge de store 3 vejs til??? kan jeg bygge de 4 store basenheder sammen i et kabinet og bruge dem som en sub og hvad kræver dette samt skal de have seperat 220 volt strøm eller ej
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også