Loftsantenne til alle rum

Hej
-med risiko for at der er en overset tråd om det samme...
jeg er træt af yousee (300,- /md for kanaler vi ikke ser). Vi kan tage dr1,dr2,drhd, ramasjang mv + tv2 med loftsantennen.

Vores tv kan modtage dvb-t.

Problemet er at vi har 4 tv og en hd optager. Når vi nu skal til at betale (mere) for tv-2 og alt taler for at det bliver en decentral løsning med kort mv så vi skal give ca. 40-50/md for at tv2 får en provenue på 25,- (hvorfor h.. kan de ikke bare hæve licensen med det beløb)
-så melder problemet sig - da ingen af vores tv har kortlæser, skal vi så til at købe 5 strømslugende apparater med kortlæser - en til hvert tv og en til hd optageren, for at vi også kan se tv-2 ? Udover det er absurd, er der så en smart metode?
-jeg forestiller mig en slags fælles dekoder oppe ved antennen, der så kan sende alle kanalerne (så man vælger som man plejer på sit tv - eller en løsning der sender tv2 signalet ud på samme antennekabel som resten - så man stadig kan vælge alle kanaler på alle tv?
i stil med denne måske -
http://www.av-connection.dk/?PGr=4978&ML=1099
med ingang fra en dekoder med kortlæser, indstillet på tv2 på den ene indgang og loftsantennen på den anden?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må nok købe dekoder til alle tv som du vil ha men her er måske noget du kan bruge http://www.smartwi.net/
Hej Jacob - jeg ved ikke hvad et cam modul er - alle tv har ikke kortlæser, så hvis det er sådan en du'r det ikke.

Er det virkelig umuligt at finde en dekoder med kortlæser, som instilles til een bestemt kanal, og så sende denne videre i et antennekabel i stedet for at sende videre i scart/hdmi?

så kunne man køre sådan

tagantenne
antennesplitter (antenneledning a og b)
a videre til antennesamler (c)
b videre til decoder - som så sender videre til antennesamler c (jeg forestiller mig at link i første anlæg er c)

derefter videre fra c til alle tv-apparater i huset
??


et cam modul er en kortlæser man sætter ind i en port der typisk er på et tv. porten ligner en gammeldags port fra en bærbar computer.

Jacob
Så er de modne til udskiftning eller en boks.

Jacob
det kan du da have ret i.
Men mon ikke en eller anden antenne freak vil svare på om ikke (og hvis nej - hvorfor) min skitserede løsning kunne virke?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis