Slukke en dieselmotor

Har et par gange, oplevet ikke kunne slukke min motor.

Golf 2, 86. 1,6 diesel. 

Er der nogen måde, hvordan man kan stoppe motoren, når det at afbryde strømmen til magnetventilen ikke virker. Tog stikket af.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt den i højeste gear, og slip koblingen. Det sker af og til for mig uvist af hvilken grund, men det jævner sig.
Det var værre da ledningen var knækket. Så kunne motoren slet ikke køre!

Med venlig hilsen
ktm

Og få i lynets hast undersøgt om det er fordi den drikker af motorolien.
René
At sætte den i gear, brugte jeg også.

Den bruger ca ½ l olie pr 1000, men hvad kan olieforbruget have med problemet at gøre..??
Hvis der er en lækage fra en smørrekanal kan motoren komme til at kører på smørreolien, og så skan den ikke stoppe. Den bliver ved med at kører indtil der ikke er mere smørreolie, og på det tidspunkt er lejer, ringe mm uopretteligt skadede. Derfor!

Hvis det ikke kjælper at tage stikket af magnetventilen, så er det fordi den hænger i ventilen. Jeg mener man kan tage den af, og så kan den måske gives lidt motion/rensning. Ellers skift den ud. Det er et uudholdeligt problem at skulle leve videre med.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Chr:
At motoren kører på smøreolie, tror jeg ikke, for der er ikke svundet noget i oliestanden. Og der er ikke spor af olieafbrændning i udstødning.

Lavede som forsøg på teknisk skole, at lade en motor kører uden olie, for at se virkerne af manglende smøring.

Har motioneret ventilen og det lyder som om den virker. Ved skift afventil, er der noget jeg skal være særligt obs på, eller er det blot at skifte den.

Hej
Hvis stopventilen hænger kan det være fordi den er fyldt med metalspåner og hvis den er det - så kan de være kommet fra din disel insprøjtnings pumpe og så kan du desværre imødese en dyr reparation
 Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis