Pas på med at leje fritidshus

Hej
Som alle sikkert ved skal man være opmærksom på ikke at blive snydt når man lejer bolig af andre.
Desværre var jeg selv lidt naiv - du kan se min historie her:
http://www.elwen.dk/
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Syntes det er ok at man giver sin mening til kende, men syntes også at I selv bærer en del af skylden. I lejer et hus, formenligt på en lejeaftale. I istandsætter husene på egen regning, uden at lave en aftale med udlejer om at de enten dækker udgifterne eller holder huslejen fast i en periode.  Jeg kan da godt se at det er en god aftale for udlejer, da han får istandsat sine huse, for derefter at udleje til en højere leje, men I burde også have tænkt, at dette er en uholdbar situation, at ombygge et lejet hus, for derefter at kunne bliver opsagt. Hvis det havde været en bolig I havde lejet var I beskyttet af lejeloven, det er man ikke i et sommerhus.
Du skule have brugt et andet domæne navn.

Hvis de er bare en lille smule trætte af din side, behøver de bare at sende en klage over uretmæssig erhvervelse af elwen.dk domænet til ankenævnet. Det vil ikke koste dem en krone.
Da Elwen er et navn af begrænset udbredelse er det derfor automatisk beskyttet, hvorfor de med 99,99% sikkerhed vil få overdraget domænet uden omkostninger for dem (du får dem). Med undtagelse hvis du selv hedder Elwen eller har drevet firma af dette navn.

Du kunne have brugt elwen-snyder,fupelwen eller lign. - som de ikke ville kunne røre
efter min mening, bør I holde totalt stille med den historie og undre jer over, at ikke mange andre er så totalt naive som Jer. I har vel ikke lejet huset efter en avisannonce, men set det, før I skrev lejekontrakt??? Men erfaringer kan man ikke få nok af...

 

Hvis I er dumme nok til at istandsætte et lejet hus for egen regning, uden aftale med ejeren, har I også fortjent at blive snydt, men når man læser om dine forældres erfaringer lader det til at det er arveligt.
Sorry men har faktisk ikke sympati med jer.

For som andre skriver, så så I vel huset inden i skrev under? dvs. I så de dårlige toilet forhold, manglende vand boring og tilgroede have?

Fint nok I istand sætter (uden kompentation) men hvordan kan udlejer vide sig sikker på, at det arbejde i har udført også er lovligt?  Hvis det viser sig det ikke er, så står de jo nu med en efter regning på noget som de ikke har bedt om?

Tænk hvis de vitterlig ku lide huset som det var, så har I jo spoleret det nu?

Ellers har I da ret i, at ting der går i stykker skal laves, men nogle ting må I have forventet med den tilstand huset var i...


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis