Sku man ik bare stikke af til søs?

Jeg går med tanken om at sælge alt og stå til søs i et par år.
Bare komme væk fra det hele og finde mig selv, og gerne leve lidt billigt i en tid.
Jeg er ikke bundet af konen eller børn, og behøver ikke den vilde luksus.
Men man skal jo ha lidt plads at leve på, hvis jeg skal bo på skibet i længere tid.
Planen er at start i det hjemlige og få noget praktisk erfaring,
for senere at kunne sejle sydpå om vinteren.

Er det helt skørt, når man aldrig har sejlet andet end en gummibåd før? Flipper 2
Jeg har undersøgt lidt omkring duelighedscertifikat, sejlerbevis og VHF, men er der andet
man kan gøre for at forberede sig inden man har skibet?
Jeg har noget fjern familie der har sejlet og kan måske hente lidt hjælp der,
men indtil da vil jeg sætte stor pris på jeres indsigt.

Efter at have kigget rundt på forums, og ved forhandler, har jeg fundet nogle som tiltaler mig.
Men jeg ved jo intet, så kan kun kigge lidt på pris og plads.
Men det kan måske visse lidt om hvor jeg vil hen.
Mine behov som jeg ser dem er, let at betjene, økonomisk, drift/sikker, plads til at leve, prisklassen 100.000-200.000.

Hvilket skib ville i anbefale? (Det behøver ikke være nogle af dem jeg nævner)

Blue Dane 32
Commander 31
Granada 31
Beason 31
Vindø 40
Elvstrøm 32
Scampi 30

SKulle jeg bare droppe tanken, og få mig en campingvogn eller en kolonihave istedet?

Mvh

Zen
Jeg går med tanken om at sælge alt og stå til søs... Vis hele indlægget
46 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige været inde og kigge lidt på FTLF, det vil jeg udforske noget mere for det ser interessant ud.
Efter den første tur med sejlklubbens h-båd idag er jeg også blevet endnu mere tændt på at komme igang. Der var godt nok ikke meget vind, så jeg fik ikke prøvet mine søben af.
...men jeg sys nu stadigt jeg sidder og rokker lidt her 5 timer senere, men det er ikke specielt ubehageligt
Jeg blev taget rigtigt godt imod, og er ikke den eneste der er helt grøn hva sejlads angår.
Så jeg glæder mig til de næste 4 ture i båden og derefter det teoretiske.

...6 mdr. ellers nul sygesikring...tja, man skal vel snart til en prøve for at se om man er blevet for fremmed siden man sidst var i DK
Ser ud til at du fandt løsningen selv,; se at blive meldt ind i den lokale sejlklub og lær at sejle. Teori er fint, men det kan ikke erstatte praktisk rutine i båd-håndtering.

Den får du til fulde hvis du også bliver gast til de ugentlige aften-kapsejladser i klubben. Her får man som regel lov til at sejle under vejr-forhold som familien ikke accepterer :0)

Held og lykke med projektet.

Og tillad mig at slå et slag for de ældre svenske ½-tonnere, fx. Ballad og Comfort 30. Gode solide og velsejlende både, hvoraf jeg selv har en til salg.. ;0)
Gad vide hvordan det gik med Zensunni og hans sejler trang ?
Måske drømmen løb ud i sandet for ham eller ??
Men kunne da være spændende og høre nærmere om projektet

Godt Nytår til jer alle og om ca.90 dage flyder vi igen )

Tim  

Lad os håbe, at Zensunni ligger og nyder det, på den sydlige halvkugle, og dermed har realiseret sin drøm

mvh jens
Du skriver at du er bange for at ende som din nabo..... Det kan man så godt forstå! Man skal ikke sejle jorden rundt for at hvile i sig selv, selv om den udfordring er guld for mennesker af en særlig støbning. I virkeligheden er det rigeligt at sejle endagstur eller endda bare have en lille jolle! For at sejle er jo at leve..... I grunden er det nok bare at have noget at stå op til. Om det så et båd, bil, motorcykel eller fingerstrik er nok underordnet... Personligt fortrækker jeg at sejle, men det er lige så meget atmosfæren på havnen, vedligeholdelsen af min nu 100 år gamle damkutter, snakken og kaffeslapperi med de andre sejlere osv osv der tæller. Jeg har sejlet i ca 20 år og været så langt hjemmefra som Marokko. Jeg tror nu ikke man bliver lykkelig og fri for problemer ved at sejle ALENE rundt i længere tid. Måske bliver man små sær?.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis