luft til vand kontra pillefyr ?

Hejsa alle,

Jeg står for at udskifte mit olie-fyr til noget andet..

Valget står mellem pille fyr og luft til vand.

Umiddelbart synes jeg pille fyr er ligetil godt er der lidt arbejde i og have sådan et, men jeg synes ikke der er så mange ubekendte faktore med i dette. Udover synes jeg at anskaffelse prisen er okay.

Luft til vand anlæg, her synes jeg virkelig prisen svinger helt vildt.. Er det bedste penge værd? Eller de billige forbuftige til prisen.

Jeg håber der er en eller flere i blandt jer gæve gallere der kunne komme med et par guld-korn.

Huset jeg bor i er gas-beton bygget 1968 på 105m2. Huset fik den helt store tur i 2002 så er rimeligt fornuftig isoleret og der er gulv varme over det. Olieforbrug de seneste år har ligget på mellem 1200-1500 liter.

Til sidst en store tak for alle de guld-korn jeg har fået herinde mens jeg luret jer

Hilsen

Lasse
Hejsa alle, Jeg står for at udskifte mit olie-fyr... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Vikingemand på 22 jul 2011 15:29
Hejsa alle skriver hele tiden om hvor dårlig en varmepumpe fungere i koldt vejr.
Nu kender jeg ikke så meget til teknikken bag sådan en pumpe så min ide er garenteret helt ude i hampen.
Men hvorfor kan man ikke bare bygge et isoleret skur rundt om udedelen af pumpen og holde det varmt med sådan et par dåsesolfangere.
Ville de ikke kunne følge med.
Tænker at der nok er en grund til ingen nævner sådan en simpel ide hehe
Fordi en udedel anbragt i et isoleret skur vil omdanne sidstnævnte til et frysehus. Et par dåsevarmere vil ikke batte noget i den sammenhæng, og slet ikke om natten. Hvis de gjorde ville det være meget nemmere at spare varmepumpen væk og sende varmen direkte ind i huset.
En luft/vand varmepumpe henter energien ved at afkøle den udeluft der suges gennem udedelen. Det fordre, at der er luft i rigelige mængder.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Kiggede lige lidt på sådan en.
En 8 kW skal bruge ca 2500 kubikmeter luft i timen til udeenheden.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg fik for snart to år siden installeret et Daikin Altherma luft/vand varmepumpeanlæg til opvarmning af gulvvarme i mit hus på 146 m2 og opvarmning af varmt brugsvand i den medfølgende varmtvandsbeholder på 200L.

Systemet fungere rigtig godt. Jeg har selv installeret gulvvarmestyringen og fået et kølefirma til at installere varmepumpeanlægget. Varmepumpe + installation kostede kr. 99.146,- inkl. Moms.

Jeg undersøgte samme anlæg andre steder og her kostede det ca. 10.000 kr. Mere med inst.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis