to komponent beton gulvmaling - påføring

Hej.

Jeg skal til at male mit garagegulv med Biltemas to komponente epoxy maling, men er af en eller anden grund lidt nervøs ved processen, da et dårligt resultat vil være svært at gøre om.

Mener selv at forarbejdet er gjort ok. Gulvet er:

Isoleret med 200mm
Ingen varmenrør
Testet for fugt ved at tape 1m2 dampspærre på gulvet med dampspærretape en uge (ingen kondens eller farveforskel)
Slebet med en stor betonsliber, så det er helt jævnt

Gulvet er nu skyllet og støvsuget. Regner så med at vaske det med almindelig grundrens (bare hvis det er vi har trampet lidt skidt ind), skulle efter og lade det tørre to dage. Så støvsuge igen, og herefter påbegynde malingen. Lyder det ok?

Hvordan har i påført malingen?

Jeg regnede med at pensle kanterne, og så fordele malingen ud over gulvet ved at hælde passende "klatter" ud på gulvet, og trækket det ud med en svaber, ligesom når man pudser vinduer. Herefter, iført pigsko, gå ind og "rulle efter" med en fin fnugfri mohair rulle
Denne proces ville jeg så gentage efter 48 timer. og herefter vente en uge før jeg bruger gulvet.

Har hørt godt om Biltemas epoxy maling, så regner med at den er ok. Den har i øvrigt en åbentid på 40 minutter.
Har åndedrætsværn.

Er der nogen fejl i min fremgangsmåde? Man skal jo leve med resultatet i mange år.

På forhånd tak.


 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
Hej. Jeg skal til at male mit garagegulv med... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej! 

Flot arbejde med dit daværende nye gulv. Jeg er meget nysgerrig efter hvordan det har holdt? Og på deres hjemmeside står der er man efter 2. lag maling lige skal fintslibe, og derefter give deres klarlak ovenpå. 


Har du gjort dette? Hvis ikke, hvordan blev overfladen på resultatet så? 

Mvh. Mads

Hej Mads.
Her efter 8 år er gulvet stadig fint, og der har været udsat for MEGET trafik :).

Men man skal ikke slibe og give klarlak. Ved ikke hvilken maling du kigger på, men deres tokomponente gulvmaling skal man helt bestemt ikke slibe
https://www.biltema.dk/byggeri/maling/indendors-maling/gulvmaling-2000039924


 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her



MVH Njord
Hej thejokers, ved godt det er en gammel tråd men hvad farve er det du har valgt?

Mpeline
Helt ok.

Det er den helt almindelige grå, som var det eneste de tilbød i Biltema :).

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
Hej Trådstarter
Ved godt at det er et ældre indlæg,
Du nævnte du havde malet en endevæg med det du brugte på gulvet,

Var væggen af beton ?Har du foto af hvordan det blev ?
Eller kan sætte et foto af det i svar 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også