Det levende søkort

Hej håber i kan hjælpe mig, da jeg jo snart skal på ferie. Skulle gerne have det levende søkort til at virke!!

Jeg har to udgaver 2009 0g 2010 med usb.

2009 har jeg på en ældre computer, men den har altid kørt fint. Mit problem er med er, at når jeg sætter søkortet i gang med gps så fare musen hen over skærmen og jeg kan slet ikke komme til at trykke på nogle knapper. jeg lukker ned starter op, det gør jeg mange gange. Pludselig virker det uden at musen fare rundt. Ved i hvad det problem kan være!!

Lægger jeg 2009 ind på en anden kom siger den at den har problemer med dld.exe ikke køre....hvad er det?? Derudover er gps sat til med usb stik..... 

2010 udgaven med usbstik, kan jeg godt lægge ind på ny computer, og den starter fint op og kan trykke på knapperne, men gps knappen står også at blinker men den bliver ikke grøn. Jeg har lagt drever ind til usb, men inde i indstillinger er der kun comporte at finde ingen usb. Hvad skal jeg gøre her!!

Håber i kan hjælpe.
mvh
alte 


<p>&#160;</p>
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg ved, skal der tilkobles en form for antenne til din Pc. Den kan du bla. købe hos www.mmc.dk
dld.exe er det levende søkort .. søg på dld.exe på google for der er andre der har det samme problem...
og prøv at læse her: http://www.sejlsport.dk/sw618.asp

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det der sker er at din PC opfatter "GPS-musen" som en rigtig mus, og grunden til at cursoren farer rundt er positionskoderne derfra.
Du kan finde beskrivelse af denne fejl og kuren på Dansk Sejlunions hjemmeside:

http://www.danskebaadejere.dk/Det%20Levende%20soekort/tips%20om%20det%20levende%20soekort/om%20gps/gps%20musen%20opfoerer%20sig%20som%20en.aspx

Den permanente kur er at vente med at tilslutte (tænde) for GPS'en til efter at PC'en er i gang.

Hans-Henrik


Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Hej tak for hjælpen, men synes helt jeg kan dowload fra jeres links ang dld.exe Men god sommer til jer alle!!

mvh

alte


<p>&#160;</p>
Hvis du kan komme til det, inden det hele flipper, så gå i enhedshåndtering og deaktiver enheden "Microsoft seriel-mus"
Evt start det hele op, gå i enhedshåndtering, tilslut GPS-musen, og vent til cursoren begynder at danse. I nogen tilfælde kommer der ret hurtigt, andre gange går der længere tid.

Hej og tak, skl op til båden og have det hele prøvet. har ændret det med musen. Derudover har jeg været inde at sætte sidefiler til 2 mb max, hvilket ikke må overstige det totale ram der i computeren. Dette skulle gøre at dld.exe skulle komme til at køre igen...... Nu håber jeg sku det virker, tager på ferie søndag.

mvh
Torben

 


<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis