Ville mandagsbil.dk påvirke dit bilkøb.

Sidder og læser anmeldelser på mandagsbil.dk . Jeg syntes stort set man skal holde sig fra næsten alle biler.

Om 2 år skal bilen synes igen, og jeg vil gerne have en ny der er mere økonomisk. Jeg er lidt forlibt i vw's seneste 1.2 diesel motor der kan køre 29 km på en liter. Den ligger i fabia, ibiza og polo, men disse mærker syntes jeg får mange hug. Motoren er ny så der er ikke nogen anmeldelser endny af 2011 modellerne. 

Jeg er ligeglad med om bilen holder prisen, for jeg har dem i så lang tid, så de ikke er alverdens værd efter ejerskabet. Selvfølgelig, hvis jeg skulle få en bil der hele tiden går istykker, så har gensalgsprisen selvfølgelig meget at sige.

Passer nogen af anmeldelserne med den bil du har. Har du evt. oplevet det samme.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil da nødigt købe en bil der er problemer med konstant, men nogle af tingene i mandagsbil skal nok tages med et vist forbehold. F.eks "unormal støj". Måske har hr ? købt et sæt af de allerbilligste alu fælge med dæk, og står så ved forhandleren en uge senere og klager over støj og rysteri.
Der er jo også mennesker der køber en billig bil, og efterfølgende sammenligner de med en Mercedes. Det kan jo også give en masse brok
Der er også interesant at kende servicepriserne. Snakkede med genboen forleden aften. Han skulle have sin bil til et stort service (lille mellemklassebil, diesel). Forhandlerens pris var 21.130 kr.
Foreslog ham at spørge på pris i Flensborg. Næste aften kom han med to øl, og kunne fortælle at prisen hos en forhandler i Flensborg er 9.850 kr, så han svor at hans bil ikke kom på dansk værksted mere. Det ses jo også at der på værksteds timelønnen for visse mærker et et "kapitalisttillæg". Ta f.eks VW, der er det ikke usædvanligt at det er dobbelt så dyrt et få skruet i en Audi, som det er for en Polo eller Golf.
Jeg har kigget på nogle Skoda Octavia ca årgang 2000. Jeg har selv en Octavia 1,9 TDI fra 2000, som har kørt 240.000 km
Ærligt, jeg genkender ikke problemerne der beskrives.
Jeg har kun en gang oplevet problemer med min egen, og det var et relæ der giver strøm til styreboksen. Historien står beskrevet i en gammel tråd. Ellers er der kun skiftet sliddele, når bortses fra en ABS sensor.
Der er stort set ikke en rustplet på bilen efter alle årene og km'erne.

Der er stor forskel på værksteder. Skoda Svendborg så min bil en gang. Det klumrede de så meget med, at jeg endte med at fortælle dem, at ser de min bil på deres P-plads igen, så er det fordi jeg er står og tisser på deres hegn! Skoda Hobro har altid leveret mig 1.klasses service, også hvis jeg har ringet til dem og spurgt efter vejledning. Det var dem, der over telefonen løste problemet med ovenstående relæ! Det gør meget for oplevelsen af ens bil.

Mange af de problemer jeg hører andre har med deres biler kommer af usmart brug.
Rystende hjul har ikke med bilen at gøre (almindeligvis), men med dækkene og det dækcenter der har sat dem på fælgene.
Kører man som en brækket arm kommer der mange problemer, og bruger man ikke bilen som den er bygget til får man ikke fuld glæde af den. En diesel er ikke specielt økonomisk, hvis man kører den som en sportsvogn med masser af omdrejninger. Det kan man ikke klandre bilen. En kammerat skiftede sin benzin Vagon R ud med en tilsvarende diesel og var skuffet over økonomien. Da han havde været i "diesel-skole" kørte han ca 27 pr l mod tidligere 20-21. Bilen fejlede intet, men blev kørt forkert.

Jeg har af og til været ude at køre med VW-koncernens 3-cyl dieselmaskine (årgang ca 2006). Den har lidt mere lyd under acceleration end de 4-cyl, men ellers synes jeg det virker som en fin maskine. VW-dieslerne har ry for god kvalitet og holdbarhed, efter det jeg har hørt.

Summa sumarum. jeg ville ikke høre så meget på mandagsbil.dk, men på folk jeg kender som har erfaring med givne biler og som jeg ved kører bilen ordentligt (som jeg selv).

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Den med flensborg har min bror også lige været på. Ja hedligvis er VW worldvide. Han skulle have det store service på sin audi (tandrem / strammehjul / vandpumpe) + alt det andet. Endte med ca. samme pris som du beskriver. Han beskrev også indskrivningen meget sjov, med 4 døre, en dør til hver bilmærke, men man endte vist samme sted på den anden side.

Jeg er normalt også måløs over prisen på tandremskift. Nyerer biler er netop bygget så de er nemmere at skifte, og så dyre er delene heller ikke originalt. Men man mister et eller andet fra VW danmark med noget pick up syntes jeg han talte om. Men der er mange jo dobbeltforsikret.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hvis man ser under Ford Mondeo, vil man utvivlsomt se mange flere fejl på den en hvis man ser under Rolls Royce. Ikke nødvendigvis for at RR er mere fejlfri, men måske snarere fordi der er markant færre af dem end af Mondeo.

Når man ved, at nogle mennesker er i stand til af få problemer ud af ALT overhovedet, skal man også tage sådanne fjolsers udsagn med et gran salt. Det findes jo vitterligt mennesker, der ikke kan stikke en pind i en lort uden at ødelægge begge dele!

Men selvfølgelig, hvis man ser den samme fejl gå igen i det uendelige, er der nok lige noget man skal have sin opmærksomhed rettet imod.
På et tidspunkt så jeg Wagon R åbenbart led af sløje og meget dyre gearkasser, men omvendt kender jeg en, der købte en ekstra så de nu har hele 2 af denne spand, som jeg finder totalelendig på alle måder, alene på den måde denne kasse er bygget.

Det er lidt som når man får refereret en tvist mellem 2 parter, hvor man kun får den enes udlægning af sagen. Det kan man heller ikke fæstne for meget tillid til, uden at have hørt modpartens udlægning.

Når jeg køber gammel, brugt bil, går jeg efter modeller, der er mange af, og hvor reservedelene er rimelige i pris. Er der mange biler af den valgte type, står der formentlig også mange på huggerpladser, hvis uheldet skulle være ud med meget dyre komponenter.

Så nej, mandagsbil.dk ville nok ikke kunne påvirke mig noget særligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Kan godt se hvad du mener KTM, men dennegang bliver jeg nød til at se mer på brændstof økonomi og ejer afgift.

Hvis jeg har bilen som jeg plejer i en 12-15 år, aner jeg ikke hvor priserne er henne der. Hvis mit kørselsbehov ikke var så stort og mine penge ikke gik til bla. dyre institutioner, ja så stod der nok en Audi 100 uden tag, med læderkabine og alt hvad der findes i luxus i min indkørsel. Men den må vente til jeg bliver pensionist om en ca. "100 år".

Jeg skal som skrevet vente ca. 2 år, finder så en brugt til den tid, den har så kun ca. 1 år tilbage af sin garanti, hvor jeg så selv kan tage over med de småreperationer der måtte være, samt slippe for de, syntes jeg dyre serviceeftersyn, der skal være for at opretholde garantien.

Men een ting har jeg lagt mærke til på wv modellerne på mandagsbil, der er mange gearkasseproblemer og motorer der bliver skiftet. Det undrer mig lidt, min svigerinde kører i en nyere polo, den har også haft gearkasse problemer, her skal man så holde sig væk fra wv værkstederne da de sætter en ny på. En fyr i det jyske kan trylle dem til live igen for få penge.

Wagon R, det er en suzuki eller hvad. Jeg har haft suzuki een gang, den var meget økonomisk men at give 2800 kr. for en køler dengang, der tænkte jeg, så kan det jo være ligemeget med at den kører 18-20 km. på en liter, når nu reservedelene skal være så dyre. Det er de vist ikke mere, swift er mere udbredt nu. Men når man kommer fra en tipo hvor reservedele intet koster.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Jo det er netop en Suzuki. Sådan en vil jeg ikke gerne eje.

Jeg kan se, at du er med på mine tanker!
Min filosofi er, at det er skingrende ligegyldigt, om jeg betaler for brændstof eller jeg har en stor afskrivning og utålelig høje reservedelspriser.

Jeg købte en Mondeo 1995 for 4 år siden af min datter for 25.000 kr., måske lidt for meget. Den kan jeg vel få 10.000 kr. i dag som nysynet. Dvs. det har kostet mig 4.000 p.a. i afskrivning. Så kører den kun 12-14 km/l når hustruen kører den, men det synes er til at leve med, Et alternativ skal dælme kører ekstremt langt på literen, hvis den skal indhente måske 20-40.000 i afskrivning. Men jeg har da også ofret dæk, udstødning, olieskift og lidt bremser, men mon ikke alle biler skal have lidt ind imellem.

For 10 år siden købte jeg en Range Rover for 25.000 kr. Den kører 9-10 km/l diesel. Den kan jeg vel også få 10.000 kr. for nysynet og dvs det har kostet mig 1500 kr. i årlig afskrivning.

I disse regnestykker sætter jeg ikke noget op om forrentning, men hvis det er en bil til måske svimlende 200.000 kan man jo ikke se helt bort fra den post, der let kommer til at andrage 10-12.000 kr. p.a.

Både Ford og Range Rover en endog meget rimelige i reservedelspriser ift japanere og koreanere.

Men OK, så er der værdi af prestige, som er svær at sætte en pris på. Det er jeg så skideligeglad med!

Medens min kone arbejdede og kørte 50.000 km p.a. havde vi en diesel Mondeo, der havde kørt 400.000 da vi købte den. Den kørte hun i 2 år, altså 100.000 km og den kunne sælges stort set uden afskrivning og hun kørte ca 16 km/l. Vægtafgiften var til gengæld pinagtig, vist nok noget omkring 7-8000 kr. p.a.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 07 jul 2011 22:45
Jo det er netop en Suzuki. Sådan en vil jeg ikke gerne eje.

Jeg kan se, at du er med på mine tanker!
Min filosofi er, at det er skingrende ligegyldigt, om jeg betaler for brændstof eller jeg har en stor afskrivning og utålelig høje reservedelspriser.

Jeg købte en Mondeo 1995 for 4 år siden af min datter for 25.000 kr., måske lidt for meget. Den kan jeg vel få 10.000 kr. i dag som nysynet. Dvs. det har kostet mig 4.000 p.a. i afskrivning. Så kører den kun 12-14 km/l når hustruen kører den, men det synes er til at leve med, Et alternativ skal dælme kører ekstremt langt på literen, hvis den skal indhente måske 20-40.000 i afskrivning. Men jeg har da også ofret dæk, udstødning, olieskift og lidt bremser, men mon ikke alle biler skal have lidt ind imellem.

For 10 år siden købte jeg en Range Rover for 25.000 kr. Den kører 9-10 km/l diesel. Den kan jeg vel også få 10.000 kr. for nysynet og dvs det har kostet mig 1500 kr. i årlig afskrivning.

I disse regnestykker sætter jeg ikke noget op om forrentning, men hvis det er en bil til måske svimlende 200.000 kan man jo ikke se helt bort fra den post, der let kommer til at andrage 10-12.000 kr. p.a.

Både Ford og Range Rover en endog meget rimelige i reservedelspriser ift japanere og koreanere.

Men OK, så er der værdi af prestige, som er svær at sætte en pris på. Det er jeg så skideligeglad med!

Medens min kone arbejdede og kørte 50.000 km p.a. havde vi en diesel Mondeo, der havde kørt 400.000 da vi købte den. Den kørte hun i 2 år, altså 100.000 km og den kunne sælges stort set uden afskrivning og hun kørte ca 16 km/l. Vægtafgiften var til gengæld pinagtig, vist nok noget omkring 7-8000 kr. p.a.

 Jeg kan kun gi dig ret



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis