Polo larmer fra forhjulene og bagest under bilen

Hej lav det selvere!

Jeg har to spørgsmål omkring min VW Polo fra 1998 1.6.

1. På det senste er vognen begyndt at larme fra forhjulene. Det lyder som når et kugleleje er gået, men det er kun når jeg drejer. Når jeg bare kører ligeud er der ikke noget. er der nogen der ved, hvad det kan skyldes?

2. Vognen har en underlig lyd, der kommer nede bagfra undervognen, når jeg kører med lav fart i de lave gear. Jeg lægger mærke til det her om sommeren, når jeg kører med åbent vindue. Jeg lagde allerede mærke til det sidste år, men fandt aldrig ud af hvad det var.
Lyden er lidt ligesom når en lastbil ventiler, men så alligevel mere mekanisk. Det sker også hvis jeg holder stille og gasser op. Typisk lige når omdrejningerne falder igen.
Den har kørt fint nok med den lyd i lang tid, men det irriterer mig!
Det er meget svært at beskrive lyden, men det er en meget voldsom tikken.

Håber på hjælp:-)

Mvh

Flymale
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyden fra forhjulene kan være skiven, der kommer ud mod klodsen, når du drejer. Der er kun en meget lille frigang imellem, og det kan give lidt lyd, når du drejer pga den smule slip, der altid er i lejerne.
Det kan også være et slidt ophæng, der gør at trækakslen presses imod differentialet, når du drejer. Er det dette skal du have gjort noget ved det snarest, da det ellers får en betragtelig regning.

Lyden bagfra kan være noget indmad i bageste dæmper, der sidder løst og delvis lukker, når du giver gas, og falder fra, når du slipper gassen. Sæt en hjælper til at lytte mens du fremprovokere lyden, så kan du lokalisere hvor den kommer fra. Udstødningen er mit bedste bud.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Helt sikkert et hjulleje, når du drejer til højre kommer der meget belastning på venstre hjul.. Så venstre hjulleje... Runger den når du drejer eller er det mere en høj metallisk knasende lyd.?
Dem runger, det er ikke særlig mekanisk eller knasende. Synes bare det lyder som om det kommer fra højre side dog. hvad koster et hjulleje skift?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis