Migatronic 160 Compact el problem

Hej

Jeg har lige erhvervet mig et Migatronic 160 c svejseanlæg. Det virkede upåklageligt til at starte med, men så stoppede det med at virke uden videre. Lyset foran på svejseren virker, og sikringen er ikke gået. Men når der trykkes på "svejseknappen" på håndtaget sker der intet.

Håber at der er nogen her inde som ved hvaddet kunne være.

-Thomas

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er svejseslangen skruet stramt til, helt inde ved svejseren?

Tag sidedækslet af i den side tråden sidder, og kontroler for løse forbindelser.

Kontroler den får 3 faser og nul ind (hvis det da ikke er en 230 volt model)

Er der nogle kontakter der er blevet stillet på?

Ellers må du nok opsøge en der reparere svejsemaskiner.

Eller ring til Migatronic, de plejer at være særdeles hjælpsome.

På Migatronic hjemmeside, kan du også finde manualen til din svejser, hvis den mangler.

mvh jens


 


 


 

Tak for svarene Det viste sig at være den boks som styrer trådhastighed og efterbrændingstid, som var defekt.
Måske har jeg samme problem med min Migatronic - den laver nemlig pludselig ingen lysbue, selvom tråden kører frem - så jeg ville også gerne have haft en pris på styreboksen + evt. hvor man kan købe den - eller en ide til hvad der kan være galt.
Det lyder dog som en god ide at starte med at rense og kontrollere for løse forbindelser.
Hvis tråden køre frem, tror jeg ikke det er styreboksen..
Klikker det når du aktivere knappen på håndtaget? det kunne jo være startrelæet til transformeren der er defekt. (eller er det en moderne elektronisk maskine)
Har du kikket alle sikringer er intakte ??

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis