Garage Mål

Hej

Er igang med planlægning af nyt udhus byggeri til foråret. Og i det skal der være en garage, fyrrum og lidt lagerplads. Men så er spørgsmålet jo om der findes nogen steder hvor man kan finde nogle "normale" mål på sådan noget. Og findes der en tommlefinger regel for hvor meget plads der skal være foran en sådan bygning???

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skulle jeg lave den slags fra bunden af, så ville jeg som minimum tage bilens bredde MED dørene helt åbne, og så plusse 2½meter i hver side. Så man har plads til arbejdsbord, og reoler, og stadig kan komme rundt om den. bare en ide

Mvh

Morten

Ja der er selvfølgelig nogle minimumsmål for at det skal kunne fungere efter hensigten. Og selv om der står en Fiat 500 derude i dag er det jo ikke sikkert den næste bliver magen til

Men om du har lyst til at ofre lidt på en større garage med værksted så afhænger det jo lidt af dine pladsforhold om du vil gå i bredden eller længden.

Uanset hvad så er du jo langt forbi de 10 kvm. og skal en tur forbi kommunen. Tjek lige op på BR10 og begrænsninger ifht placering mod skel og nabo, så du ikke bliver disset i første runde af 'magtens små dværge'

/bjørn

Det der tilladeelser tror jeg nok skal gå. Det er nedlagt landbrug og der er som du kan se bygninger nok.

Forklaring til billede.

Bygning 1 er den der er tale om skal rages ned og bygges op igen, kan nemt ske målene ikke skal være de samme regner ikke med det.

Bygning 2 nuværende fyrrum og værksted men skal ikke blive skal også fjernes af hensyn til haven.

Den grønne og røde streger nuværende kørevej. Men det stykke der er rødt er meningen at det skal fjernes, det er smalt og skærer tværs gennem haven.

Den lille bygning som den grønne streg skærer gennenm er forlængst fjernet.

Havde tænkt på at lave bygning 1 om så den kun bliver 12 meter på den lange led vedd godt jeg stadig for en skotrende men tror det vil være arkitektonisk pænt og give en del ekstra plads inde i rummet.

Hvis du kun har de 2, ville jeg klart gå efter 8x10.. Og man kan ALDRIG få for meget plads

Mvh

Morten

Nu kender jeg jo ikke din grund og udsigt men du kunne også lave den lidt større

/bjørn

Annonce
Det er lidt svært at klåge i, når man ikke ved, hvad du vil lave i bygningen.
Hvis du som jeg, roder med gamle biler, skal der meget plads til, især hvis det er lidt større biler.
Det er straks lettere, hvis det er ure, du vil pusle med!

Med venlig hilsen
ktm

Farfar

Det er korrekt man ikke kan få plads nok men af hensyn til økonomi og vores plads behov skal det ikke være samme størrelse det skal være mindre. Vi har snakket om på sigt at flytte bygning 2 eller noget hen for enden af den grønne linine. Hvad angår bygning 1 skal der kortes af den da vi ellers ikke har mulighed for at følge med i hvem der kommer og kører ind på ejendommen. Men jeg har tænkt på at den væg der er 22 meter skal være 12-13 meter i stedet for og ellers som det er nu for der er en dejlig krog derinde i hjørnet. Vi har her i foråret lavet fliser mellem bygning 1 og stuehuset.

Bygning 2 skal fjernes på grund udsigten og haven.

Havde nu også kappet så meget af bygning 1 så at nordgavlen flugtede med stuehuet gavl. Men hvis i kapper 10 meter af længden vil i stadig ende med en bygning på omkring 100 kvm. Det er vel de færreste der vil klage over dette. Har selv værksted i en dobbeltgarage på 50 kvm som var tom da vi købte huset. Det er den ikke mere
- og der er ikke plads til biler da vi også har briketter osv der skal være der.

/bjørn

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis