Hej.
Nu er den gamle Ford ved at give mig grå hår. Den blev ikke godkendt til syn pga. for høj CO. Den lå på omkring 0,56 både ved alm. tomgang og forhøjet.
Så går jeg så igang med at søge efter fejlen. Alle slanger og samlinger bliver tjekket. De er ok. EGR ventil bliver tjekket. Finder så frem til at DPFE sensor er defekt og for skiftet den.
Kører nogle dage i bilen og for nu fejl på MAF sensor. Den bliver skiftet og bilen kører igen nogle dage. Nu er CO faldet ganske lidt til 0,53-0,54.
Under hele forløbet køre bilen egentlig godt nok, dog kan det mærkes da MAF er defekt. Nu kører den kun med ganske lidt ujævn motorgang ved kraftig acceleration.
Bilen er nyserviceret med tandrem, vandpumpe, olie og filter osv.
Det skal lige siges at kat´en var helt død for et års tid siden og da fik jeg en ny på.
Indmaden i Kat´en var helt væk og lå og raslede et sted i udstødningen.
Så om det kan være udstødningen der er stoppet lidt til eller hvad det er, det ved jeg ikke.
Har også hørt tændkabler kan være dårlige på sådan en fordbil, men om det kan gøre det alene ved jeg ikke.
PCM modul kan vel også være en mulighed??
Nogle gode idéer???