Underlag til indkørsel

Hej

Jeg skal til at i gang med at lave ca 70m2 indkørsel. Undergrunden hvor jeg bor er meget kridtholdig. Ca 30 cm nede starter kridtlaget.
Spørgsmålet er hvordan jeg skal opbygge de bærende lag til indkørslen og hvor meget jeg bør grave væk. Den eksisterende indkørsel ligger bare i 30 cm sand direkte ovenpå den kridtholdige jord. Ingen stabilgrus eller bundsikring.
Den gamle indkørsel bliver naturligvis gravet op.

Men hvordan bør jeg bygge den nye korrekt op?

MVH
Dennis

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
grav de 30 cm væk, på med 20 cm stabil grus, 3-5 cm 0/8 grus, og så din belægning
Ingen der ved om hvorvidt det er nødvendigt med bundsikringsgrus?

 

det er en ganske almindelig indkærsel ikke? i så fald er det ikke nødvendigt
Jo, ganske almindelig til personbiler.
Området er 8,70 bredt og 7,40 langt. Hvordan er det mest hensigtsmæssigt at rette af og lægge fliser.
Lægger man en stribe i hele bredden og arbejder sig frem, eller retter man et stykke af eks. i 3 meters bredde og så tager en længde, sådan at man har lagt 7,40*3m, hvorefter man retter 3 meter mere af i bredden?

 

Annonce
det er smag og behag hvordan og hvor meget man trækker af af gangen,, jeg trækker aldrig mere af end jeg kan nå at lægge samme dag,,,

jeg ville nok trække af på tværs i dit tilfælde,, og så trække hele stykket af inden fliselægning påbegyndes
Rigtig god ide ( JR-Anlæg) med at man kun trækker det af som man når at lægge samme dag.
Skrevet af JR-Anlæg på 14 jul 2011 14:44
..... jeg trækker aldrig mere af end jeg kan nå at lægge samme dag....

Ja, sådan et frisk aftræk virker som en magnet på dyr og mennesker natten over.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis