Kap- geringssav Skil / Metabo / Einhell

Det er vel efterhånden ved at være en tråd-klassiker, men jeg giver den alligevel et forsøg...  

Jeg står og skal til at bygge mig en garage / skur på 55 m2 fra bunden. Det skal klinkbeklædes, have skydedør ml garage og skur o.s.v.

Så er det jo at jeg skal have mig en god sav som kan hjælpe mig og som kan være en trofast hobby-hjælper i mit nye skur.

De maskiner som jeg umiddelbart har udset mig er:

Metabo KGS 254

Skil 3855 MA

Einhell RT-XM 305 U

Prismæssigt ligger de alle omkring 2000-2500,- men Einhell kommer med "understel" til prisen.

Jeg er interesseret i at have så bred og høj snit mulighed som muligt.  

Min umiddelbare fornemmelse siger mig at Metabo'en er mest kram, men Skil er jo også et gammelt mærke som mig bekendt "opfandt" den håndholdte roterende sav...  

Hvilken er bedst i længden..?  


Mvh


Carsten


Jeg kan ikke alt - men jeg arbejder på det...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Metaboen er klart en dejlig maskine!

Men synes nu også at Einhells ser lækker ud! Synes efterhånden de er kommet meget godt med, hvilket man jo også kan se i testene fra Gør Det Selv.

Skil er efter min mening bedst til håndrundsave... Er ikke så begejsteret for deres andre maskiner!

Venlig hilsen
Jeg har netop købt en metabo sav ([url]http://www.toolstop.co.uk/metabo-kgs216m-laser-slide-compound-mitre-saw-240v-2011-model-p14637 [/url] og den er jeg super glad for. Den virker meget solid, og så er det lækkert at skærelinjen markeres af en laser.

De to andre save du nævner kender jeg ikke.
OK - tak for tilbagemeldingerne.
Tror nok at jeg også vil gå efter Metabo - den virker lige lidt mere gennemført i materialerne.. ;0)


Jeg kan ikke alt - men jeg arbejder på det...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis