Lurem C 210B kombimaskine

Hej,

Jeg overvejer at købe en brugt Lurem C 210B kombimaskine, med  Rundsav, afretter, tykkelseshøvl, fræser og langhulsboreanordning

Er der nogen der kender denne type maskine? - er der noget specielt jeg skal holde øje med?

Den skal bruges til hobby brug, lave tømmer til drivhus osv.


m.v.h

Søren

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej strazek.

Da ingen har svaret dig vil jeg gerne.

Inden du køber skal/må du bede om at høre maskinen i gang, for at kontrolere lejerne.

Det er det vigtigste for en snedker eller kan du ikke lave noget ordentlig arbejde.

Det gør du med en lang liste Ikke under ca ½ m

(sikkerhed & ikke noget med løst hængende hår/tøj ærmer osv. men det ved du sikkert allerrede, selv en helt fin og glat aksel kan være farlig) du sætter den hvor lejerne er mens høvlen kører og sætter den anden ende af listen mod øret, nogen bruger en lang skruetrækker som stetoskop der må ikke være knurren, hvis der er det skal lejerne skiftes, eller smøres hvis maskinen har stået ubrugt længe, men med måde for ikke at fylde for meget, det kan også skade  (ja helt ligetil er det ikke at være maskin ejer ) og så ellers brug øjnene godt og undersøg for evt. slør og andre defekter, men hvis prisen ellers passer dig godt kan lejerne (hvis slidte) selvfølgelig skiftes, men en ekstra udgift for dig jo.

Held og lykke med din nye maskine, Lurem er et udmærket og meget kendt mærke, så hvis prisen er i orden ville jeg ikke tøve.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis