mangler benzin

Jeg har en Suzuki GSXR 250 som jeg er meget glad for.
Jeg har dog problemer med at starte den hvis den stå over en uge.
Når jeg starter den springer den i gang med det sammen men går ud efter 1 sek...hvorefter jeg næsten ikke kan få liv i den.

Jeg tror den er fordi der ikke er benzin i karburatoren.
Hvad kan jeg gøre ??
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Husker jeg rigtigt bliver benzintilgangen fra tanken åbnet af vakuum fra indsugningsmanifolden.
Hvis maskinen har stået stille i en uge er benzinen fra karburatoren fordampet, og den korte start er ikke nok til at der kan komme tilstrækkelig med benzin til motoren inden den dør igen.
Det kan evt være membranen i benzinhanen, der er mørnet. Det er det første jeg ville kigge efter.
Ellers har jeg ikke nogen gode ideer udover at spørge forhandleren.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Reservetanken kører ikke udenom vakuum-ventilen, så vidt jeg lige husker. Det kan du dog nemt checke ved med stoppet motor, at tage slangen af og se om der kommer benzin ud når den står på reserve, men ikke i normal. Kommer den også benzin ud i normalstilling er din vakuum ventil defekt.

næste gang du oplever problemet kan du prøve at tage slangen af på manifolden -hvis den et til at komme til- og med munden eller andet suge i slangen i 10 sekunder. På med den igen og prøv at starte. Kommer der liv i maskinen som der skal er fejlen lokaliseret.
Det kan også være, at der er et hul/en utæthed i slangen, så den er for længe om at få åbnet for benzinen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

På nyere modeller af XS'ere som jeg har en af (med gammeldags hane), ved jeg samme system benyttes som på din.

Nogen af medlemmerne i den klub jeg er i dropper det og sætter en alm. benzin hane på tanken.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis