emhætte efaringer

hej jeg tidliger spurgt på hvordan jeg skulle installere min nye emhætte for at den ikke skulle støje. eller ihvertfald støje så lidt som muligt.

og fandt frem til følgende løsning:

et thermex emfang i køkken
160mm spiro rør til loft
lyddæmper på loft
motor k160xl motor på loftet
og en taghætte


er så kommet til g tænke på hvor samrt det lige er med en lyddæmper? tænker på det fedt der smutter igennem filteret, vil det ikke sætte sig i lyddæmperen og blive noget være noget?


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det samme spekulerer jeg af og til over.
Tror dog ikke der er stor forskel på, hvilken konstruktion man benytter, og jeg har ikke stor lyst til at undersøge forholdet, idet jeg frygter en trist oplevelse

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har en gang ved - et uheld - haft en stor gryde vand kogende på fuld knald i lang tid under min emhætte. Som kørte på højeste hastighed. I en ½ time, mindst.
Og det gav rigtignok en vis forløsning i emhætten.
Førsteklasses vellagret stegefedt af ukendt beskaffenhed dryppede nærmest ud af det nedre filter.
Men hvis du nu gjorde det samme uden det nedre filter og der ikke er alt for langt op til støjdæmperen så var det måske osse en rensemulighed.

(Og hvis du er af den brutale type så erstatter du vandet med 3-dobbelt salmijaksperitus. Så får du hele køkkenet affedtet ved samme lejlighed. .o))
håber stadig med lidt input, for og imod hvad har i valgt og gøre rundt om.. og hvor meget mindre støj giver dæmperen er det, det vejr?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis