generator bliver varm

Hej alle sammen.

har efter en køretur på en 4 timer i  dag i ca. 30 grader opdaget at generatoren på min bil bliver ret sa varm, i hvert fald så varm at man ikke kan røre ved den, og man trækker lapperne til sig med det samme. men dog ikke mere varm end at diverse klistermærker der sider på den og den gummihætte der sider over B+ udgangen ikke har taget skade.

den lader fint, og har ikke lavet problemer ellers, men skal køre på ferie mæste uge så ville lige høre jer.

ved ikke om det har noget at sige, men den sider foran på motoren ca. 10 cm fra udstødningsmanifolden. der er tale om en nissan almere fra 95.

god sommer til jer alle :-)

Søren Hansen 


Søren Hansen

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
god tur!

 

Generatorer og elmotorer er normalt lavet med kobbertråd der kan tåle langt over 100 gr. det er meget almindeligt at man ikke kan røre ved den efter kørse, du kan heller ikke røre ved andre dele af motoren.
Forreste del af generatoren, hvor remskiven sidder er normalt udformet som en ventilator, der trækker luft gennem generatoren. Luften kommer ind i modsatte ende af generatoren. Hvis luftadgangen er ren og fri bliver generatoren kølet som den skal, og så skulle der ikke være noget problem.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

jeg mener. at din gen. ikke fejler noget. Den er af aluminium, som leder varme meget let. Skal du ud på en lang tur er det vigtigere at få skiftet olie, kontrolleret alle slanger og sikre dig, at din køler er intakt. Mange alu kølere lider en krank skæbne i vintre med meget salt på vejene og deres små køleribber falder simpelthen af og nedsætter evnene til nedkøling. Dete r et must, at alle remme er OK og velspændte. Derfor = god tur

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis