Mobilt anlæg

Jeg sidder og skal til at bygge mit eget højtaler anlæg, men er kommet i problemer inden jeg overhovedet er kommet igang med det praktiske. Da jeg sad og tegnede selve kassen mine højtalere skal være i kom jeg til at tænke på. Hvor langt skal højtalerne sidde fra siderne og bunden før der bliver udnyttet det hele af højtalerne?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uha da da !
Det er ren videnskab du der beværer dig ud i, selve kassens rummål skal have en helt bestemt størelse, hvis du vil udnytte efekten af højtalerne.
Så det ville være nemmere at spørge dem som havde lavet højtalerne?
Det er ikke sikkert at de ved ret meget om det, men det var da værd at prøve. Jeg ved at mange bare bygger en kasse og klasker nogle højtalere ind i en spånplade på fronten, men så udnyttes højtalerne ikke optimalt.
Jeg har i mine unge dage haft et sæt Beton højtalere på 200 w. de vejede godt nok omkring 100 kg. pr. styk. men hvilken lyd, fulstændigt ren uden skrat o.s.v. selv ved stor belastning.
Det var en af mine bekendte der støbte dem, han var uddandet på Århus musik konservatoriet, og vidste meget mere end både du og jeg nogen sinde får brug for.
okay så opgiver jeg videnskaben og gør som de andre, en kasse og nogle højtalere. Så længe der kommer lyd ud så. Et helt andet spørgsmål ved du hvad uddannelse man skal bruge for at komme ind på det som din bekendt er ?
Det er hvis du vil uddande dig som musikker, ikke bare som dem der griber et instrument og tæver løs.
De fleste af dem der er i Danmarks symfoni orkester er uddandet musikkere med speciale i et instrumen. Det kan de så til gengæld
Okay. Tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis