udløbsventil

håber at i kan hjælpe mig da jeg er lidt på herrens mark !

vores toilet løber indimellem og jeg mener der skal ny udløbsventil til,men jeg kan ikke finde noget navn på toilet eller ventil !!

kan man evt bruge dette hvis man køber knap der hører til ??

http://vvsproffen.dk/product.asp?G=...=609473002

hilsen tom


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tom.
Man køber altså ikke bare lige en ny ventil, det er nemmere bare at skifte den gummi pakring der sidder i bunden af ventilen, nogle gange er det endda nok bare at rense den gamle for kalk aflejringer.
Du lukker for vandet tikl toilettet.

Tager hele ventilarangementet med hen i det nærmeste byggemarked.
Og finder den rigtige ventilpaknining.
Hvis dit toilet er IfØ eller Gustavsberg er pakningen nok lagervare.

Men som håndværkeren skriver, så er det ofte nok med en afrensning.
mit problem er at gummipakningen ser fin ud ! desuden har jeg renset den men det løber stadig ind imellem,
det skal lige siges at det kun er enlille bitte smule det løber ! man kan ikke se det men kun høre det svagt ?
Så er der muligvis kalkbelægning på den flade som pakningen støder imod når den er lukket.

Du kan forsøge at slibe lidt med sandpapir på en klods.
Eller, hvis det er muligt, tømme fuldstændig for vand og kælde edikesyre eller andet kalkopløsende på området.

Men det kan nu osse være at selv om pakningen ser fin ud så er den det ikke. Måske er den trat. :o)
Så er der lige en sidste mulighed, din svømmer kan stilles lidt længere ned, så den lukker for vandet lidt tidligere. Ofte skal den blot en cm. længere ned for at vanddrypperiet stopper.
Annonce
Du roder tingene sammen håndværker.
Svømmeren har ikke en dyt med udløbsventilen at skaffe!
Nej det ved jeg da godt, men hvis svømmeren står bare lidt for højt, vil det overskydende vand løbe via overløbet ned i kummen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis