Omfangsdræn - sidste nyt..

Et af de projekter der venter forude, er måske omfangsdræn. 

I den ene ende af huset er der kælder, hvor der skal graves ud, i den anden ende er kælderen over tærren og godkendt til beboelse. 

Hvordan griber man bedst det an, og hvilke metoder bruges i dag. 

Jeg har svært ved at finde producenter og materiale om emnet. Og så vidt jeg kan læse mig til bruger man ikke de der måtter mod muren mere, da de alligevel ikke har haft den forventede effekt? 


Men hvilke erfaringer har I? Og hvad vil I anbefale? Er der evt. firmaer der har løsninger til dræn, som man kan blive klogere hos? 


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først indhenter du et tilbud eller 2.
Og pumper ved samme lejlighed de bydende håndværkere for al deres viden om emnet. De elsker nemlig at blive spurgt til råds.
Dernæst søger du på omfangsdræn. På Google jo.
F.eks. Platonplader, kælderydervægsflamingoisolering. drænslanger incl. filtergrus, herunder filterkriterier for samme grus.
Når du så er klar til at gå igang er der forhåbentligt blevet vinter og frost i jorden.
Derved kan du uden problemer udsætte projektet indtil videre og samtidig osse glæde dig over at du slap igennem 2011 uden alvorlige ryg- og belastningsskader, sammenstyrtning af egen bolig og vabler i hænderne.
Nu har jeg nok prøvet at google.. også på omfangsdræn... og nej, jeg syntes ikke jeg er blevet meget klogere.. Ellers ville jeg nok ikke spørge her.

Dernæst, så forstår jeg sku godt de håndværkere der tager penge for at give et tilbud hvis det er fremgangsmåden.

Og slutteligt. Nej, det er ikke et projekt vi skal have lavet i 2011.

Ser man sgu' da det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis