Forlængelse af tag 4.5 m. 52.000 - dyrt eller??

Hejsa.

Jeg skal have nyt tag på min havestue og vili stedet for en løsnig med tagpap forlænge husets tag med 4.5 meter. Har tegnet lidt på det og det bliver klart det pæneste.

Jeg har tænkt mig at lade proffer klare:
- nedtagning af gammelt tag
- opsætning af nyt tag
- isolering

gips, maling, beklædning af gavl mv. klarer jeg selv.

Jeg ved ikke meget om spær, men der skal være loft til kip.
Taget hælder ca. 20 grader og er bølgeeternit.
Jordareal 28. Tagareal vel ca 36kvm.

Jeg har fået et tilbud fra en tømrer med gitterspær på 52.000 og jeg synes det lyder lidt dyrt. Og han vil have mere hvis det er loft til kip. Har jeg ret eller piver jeg.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det lyder rimeligt nok, men det er svært uden at kende opgaven. Der går hurtigt nogle timer med det.

http://www.lyrk.dk
ok tak
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu skal man jo ikke pive hvis man har 52.000 til et simpelt tag på 36 m2
Meget over 1000 + moms synes jeg ikke det bør koste.
Selve tagdækningsmaterialerne koster max. 150 kr/m2, 3 - 4 spær + lægter 4000 kr, lidt tagrender udhæng og diverse skal vi sige osse 4000 kr. Ialt ligeud 15.000 kr.
2 mand i en uge = 37*2*450= 33.300 kr.
Summa sumarum 48.300 + moms = 60.375 kr :o)

Godt det ikke var undertegnede der gav dig et tilbud?

Det du bør gøre er at indhente et eller 2 tilbud mere. (Må vel være konklusionen)

Men som Naveren siger. Det er alt for usikkert at regne tilbud på grundlag af de sparsomme oplysninger.

Der bør ikke være så stor prisforskel på om tagkonstruktionen laves som med gitterspær eller med limtræ og bjælkespær, specielt ikke sådan en lille bygning med let tag.

Men enig i hpox og naveren, man kan ikke give en korrekt pris udfra så få oplysninger, prisen virker dog ikke helt ved siden af, udfra de få oplysninger vi har.

Men enig med hpox hent et par tilbud mere, hvis du er lidt usikker på prisen.
Tak for alle svarene. Jeg indhenter lige et par tilbud mere og ser på dem.

Mde venlig hilsen

Lasse
Hej essalj

Kan du give en opdatering på hvad det endte med? Jeg står med et nærmest identisk projekt og er meget nysgerrig!

Mvh HCAB
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også