L / L Varmepumpe til kælder

Hej.
Jeg har prøvet at googlet "varmepumpe til kælder" og får da også en del brugbart ud af det, men mere info kan man jo altid bruge

Så jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med at sætte en luft / luft varmepumpe op i en kælder og lade den køre på en 18 - 20 grader?

Og hvor meget varme vil man kunne mærke i gulvet oven på?
Der er uisoleret i etage adskillelsen.

Lidt info:
Vores kælder er på 88 m2 og den er normal tør så det er ikke fordi den skal affugte.
Kælderen er ikke isoleret men med nyevinduer (ikke også Réne ).

Vi har ikke valgt et mærke endnu men overvejer da en Heatmax fra Harald Skrald (kun overvejer).

Håber nogen har lidt input.

Mvh. Mads

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billige varmepumper er ikke pengene værd. De har oftest en COP (virkningsgrad), der er væsentlig ringere end den angivne. Vælg i stedet noget der duer. Det tjener sig ind i sparet el.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja så meget klogere blev jeg ikke

Men har fundet en fornuftig en synes jeg.

En Mitsubishi  MSZ FD25VABH  med fuld installering og 2 års garanti til 14.500 kr...

Fra et firma der hedder VKMklima.dk

Hvis der er nogen der har dårlige eller gode erfaringer med disse må I da gerne sige til.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Kig ind på

www.heatpump.dk

Der er masser af erfaring med allehånde varmepumper, sikkert også den du har kig på.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg bruger selv en Panasonic Danmarkspumpe til opvarming i mit hus på 93kvm. Den klarer opgaven fint, dog skal den have hjælp af brændeovnen, når vi kommer ned omkring -15 grader. Jeg købte pumpen gennem HEF Energi-teknik som også stod for monteringen. De giver 5 års garanti. Prisen var højere end de andre som kun giver 2 års garanti.... Jeg gav ca 20.000kr inkl montering og med en skjuler til ude-delen. Pumpen er forholdsvis støjsvag, men når der er rigtig koldt og den skal knokle, så bliver den hørbar, men ikke noget der er generende.
Annonce
Skrevet af Elitebook på 14 jul 2011 09:59
Jeg bruger selv en Panasonic Danmarkspumpe til opvarming i mit hus på 93kvm. Den klarer opgaven fint, dog skal den have hjælp af brændeovnen, når vi kommer ned omkring -15 grader. Jeg købte pumpen gennem HEF Energi-teknik som også stod for monteringen. De giver 5 års garanti. Prisen var højere end de andre som kun giver 2 års garanti.... Jeg gav ca 20.000kr inkl montering og med en skjuler til ude-delen. Pumpen er forholdsvis støjsvag, men når der er rigtig koldt og den skal knokle, så bliver den hørbar, men ikke noget der er generende.
Tak for input

har kigget Heatpump igennem og der står faktisk ikke rigtig noget omkring en Mitsu så jeg hælder p.t. mest til den. Den ser mig nu OK ud.


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hej MLU

Fujitsu har lanceret en serie varmepumper som virker ved en udetemperatur på helt ned til -25 grader.

De kan blandt andet ses her : http://www.klima-kontrol.dk

Der skulle også være et link til en artikel om billige varmepumpers virkningsgrad.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis