problem med at gasse ned på suzuki fz

hej jeg er ved at renovere en fz som har kørt ulovligt i nogle år.
jeg har sat ny lovlig cylinder og stempel på.
den dyse der var i karburator var en 70# så den er skiftet til en 57.5#
jeg kunne ikke lige få standard dysen på 55#
mit problem er nu at knallerten kører perfekt ca 40 på speedometer uden af firetakte men den sidste 3. del på gashåndtag giver ikke noget.
når jeg så gasser ned og bremser så er den langsom med at tage gassen af,vil det hjælpe med standart dyse 55# eller er der andet at gøre.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvor stor er kaburatoren.!

men standard kaburator størelse er ca. 10 mm. eller 12 mm. og "plumpem"
er ca. 7.2 mm.!

men du kan se dens manual i nettet. med mindre du har en selv.
plumpen den sider somrelt i cylinder under indsugningstudsen.!

har du smøret gas kablet.

hvordan tager det så lang tid med at lukke for gassen.!

det siste 3/4 del af gashåndtaget. det kunne være at gaskablet skal strammes
så den har en "slup" på ca 2 mm. inden den tager gassen.
På min scooter sker der heller ikke noget hvis man køre med fuld fart og den er lovlig 30 km/t så er det samme hastighed om gashåndtaget er drejet halvt eller hele vejen så tror det er almindeligt hvis den er lovlig på grund af den mindre hoveddyse.
Altså det er hoveddysen som bestemmer hvor meget benzin der maksimalt kommer op af karburatoren så selvom man løfter nålen/gasspjældet så kan der ikke kommer mere benzin op fordi hullet i hoveddysen er så lille når den er lovlig.

Jeg tror ikke at skifte fra 57,5 og 55 vil gøre nogen særlig forskel hvad angår det med at gasse ned.

Det lyder jo nærmest som om gasspjældet er langsomt om at komme ned når du giver slip.
Så prøv engang og tag gassjpjældet op og rengør det så det kan glide frit op og ned også check at der ikke er for meget modstand i gaskablet.

Prøv og kig ind i karburatoren når du giver slip på gashåndtaget og se om gasspjældet lukkert hurtrigt som det skal.
Hvis det glider langsomt ned så er det derfor den er langsom om at stoppe.
Så sørg for det hele glider som det skal og wiren til gaskablet ikke er bukker eller noget.
som scootergrisen. siger.

prøv at tjække "svanehalsen" på kaburator toppen.
den kan være så slidt at gaskablet kommer i klæmme
i slidtage sporet.!

når du er aligevel er igang med kabuen.
kan du lige så godt at skilde den ad og rense det hele.!
så køre knallerten godt igen.
Ja kan godt anbefale at rense karburatoren.
Jeg har lige rense tomgangskredsløbet på min med karburatorrens rigtig grundigt og det hjalp.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis