Hvilken rundsav skal jeg bruge?

Hej med jer!

Jeg skal have udskiftet lågerne i køkkenet, og har købt nogle i IKEA, som er af fiberplade med Polyurethan-/akrylmaling på. Jeg har fået farvekode, så jeg efter at have skåret i træet kan male kanten.

To af lågerne er for store, og jeg skal have dem savet til, så de passer mine skabe. Man kan ikke få de mål hos ikea.

Det er en 16mm tyk plade.

Jeg ved ikke hvilken rundsav jeg skal købe. Har set man kan få nogle til lidt over 200 kr.. Og hælder mest til at købe i den prisklasse, da jeg ikke skal bruge saven til andet end to snit. Desuden kommer disse to låger til at sidde op ad væggen, så jeg tvivler på at man vil lægge mærke til det, hvis de nu var lidt flossede i kanten end de andre.

Jeg tænker selv at denne her vil være fin til mit formål
http://www.toolworld.dk/store.php?c...pointer=10

men hvad siger de erfarne her?? Hvordan tror i resultatet biver med denne sav?

Kan man måske ellers få dem savet hos en eller anden butik? Hvor?

Mvh
Den unge pige

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Lad endelig være med, at købe en af de billige rundsave, de er ikke pengene værd.

Køb hellere en fuksvans, til en 50'er eller der omkring.

Ellers find et snedkerværksted, og få dem til at save dem for dig.

Du kunne jo også prøve Silvan, og give dem en sang fra de varme lande, mener det tager 15 kr pr snit.

mvh jens


 

zubaida.

Go' ide med Silvan men gør lige dig selv den tjeneste at sætte et stykke maler-tape hele vejen rundt hvor snittet skal være, (snittet midt i tapen) tryk tapen rigtig godt til.

Så undgår du oprifter, og kan lige brække kanten ganske let med et stykke fint sandpapir inden du maler.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej maskinsnedker.

Tak for dit råd, det vil jeg gøre!! Kan regne ud det bliver flot og glat på den måde..
Jeg har talt med Silvan, og det er rigtigt det kun koster 15 kr pr snit, så det bliver slet ikke så dyrt som jeg havde regnet med
Tak for hjælpen i to
Ellers vil din lokale tømrer . snedker med værksted sikkert gerne skære det for dig, for et mindre beløb til kagekassen...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også