Hvilken akku boremaskine anbefaler i?

Hej alle...

Jeg vil ha skiftet min billige boremaskine ud med noget kvali.
Den skal bruges til alm.  hjemmebrug. 
Jeg har seføli allerede researchet lidt og fundet disse 4 maskiner:

De 3 første er kompakte 10.8V maskiner. Ved ikke hvorfor, men har en forkærlighed for de lækre små handymaskiner 




Den sidste er en 14.4V. Altså lidt større og tungere.

Har jo ingen erfaringer med dem, men måske har du?! 
Men erfaringer eller ej. Hvilken ville i anbefale?
Andre bud er også velkomne. De må bare ikke være dyrere 



 

Hej alle... Jeg vil ha skiftet min billige... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville så vælge Bosch hvis det skal være 10.8v , dem jeg kender der har dem er rigtigt glade for dem.
du kan overveje at prøve den i stark. og andre stæder der hvor
de sælger de maskiner du nevner om.!
og prøve den i hånden.

hvis du har store hænder så hvile jeg fra råde maskiner med
"knold" på enden af skæftet.(batteriet) i 10.8 volts klassen.
og anbefalde (bosch typen) ikke efter bestemt mærke.
men det er en smagsag. og hvor godt de holdes i hånden.?
Jeg fik prøvet dem i hånden idag...undtagen Hitachien.

Metaboen er skrottet. Ligger uergonomisk i min hånd. Og så er der ikke gummibelægning på håndtaget, som der er på Boschen og Makitaen. De 3 ligner hinanden...med batteriet i selv håndtaget.

Dewalten og Hitachien har batteriet som knold for neden og har derfor mindre omfang, hvilket er godt for dem med små hænder.
Går ud fra Hitachien føles som Dewalten. Dewalten var også helt ok. Det er bare en smagssag.

Føler mest for Boschen og Makitaen. De er fuldstændig ens rent ergomnomisk. Så det bliver nok én af de 2.
De virker også mere moderne og smarte

Min far ville også ha en ny boremaskine. Jeg overbeviste ham om at vi ikke sku ha den samme.
Men i stedet en større sammen med min lille handy. Og så splejse om det.

Tænkte på en 5-800W slagboremaskine med ledning.
Har læst så meget om de batterier, der dør hele tiden. Og eftersom den skal bruges3-4 gange om året max, så er een med ledning vel ikke så slemt.

Den lille handy klare jo de andre små opgaver.

Så jeg laver en ny tråd om slagboremaskine med ledning.


 

Du skal ikke købe en slagboremaskine, den er ikke meget bevendt, efter min mening.

Du skal gå efter en borhammer, om det så er 230 volt, eller akku, er sådanset ligegyldigt.

mvh jens

med mindre det er armeret beton det skal "hulles"!!!
hvis man skal bores i blødere bygge matrialer er en slagbormaskine
en ug.! til mindre opgaver. men en regulæret murhammer er at fortække
når man skal bore i hård beton.! 
Annonce
En bor/murhammer kan jeg låne.
Derfor jeg tænkte at købe en mellemting som slagboremaskine. Netop til feks mursten.
Så er jeg vel dækket godt ind.

Handy 10.8V, Slagbormaskine og en borhammer jeg kan låne. Eller er jeg forkert på den?

Kan slagbormaskine også bore uden slag? eller er det forskelligt fra maskine til maskine?

 

En slagboremaskine på akku kan som regel køre uden slag. Det plejer at være en alm skruemaskine, der så har en slagfunktion. Det gør den en smule tungere, men ellers som en alm skruemaskine.

http://www.lyrk.dk

Du kan snildt bore i mursten, pudsede væge ol. med en ganske almindelig boremaskine, uden slag.

Der findes murbor, som er særlig velegnet, til boring uden slag.

mvh jens

Jeg ville klart anbefale at du kigger på Makita og DeWalt, da mine erfaringer omkring Metabo har været ringe. Hvis du har ønsker, kan du læse lidt om mine erfaringer med forskellige mærker på min hjemmeside. Du kan læse mine erfaringer under kategorien boremaskine

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har for nyligt købt Bosch GSR 10,8V LI Professional i STARK, og det har jeg bestemt ikke fortrudt!

Den har sendt min Makita 14,4V på pension med det samme.

Masser af power (skruer uden problemer 6x100mm skruer i i en rasende fart), vejer stort set intet, og så ligger den bare godt i hånden.
Jeg kunne godt blive træt i (kontor-)armene af at arbejde med min 14,4V en hel dag, der er 10,8'eren altså bare sagen.
Men, det skal siges at jeg også har relativt små hænder (handsker str 8) så den er lige perfekt til mig.

Jeg har allerede besluttet mig for at den blå 10,8v serie bliver vejen frem for mig fremover.

Bonus info: Jeg købte den i STARK (hvor den stod til 1450,-) og fik den med til 995,- Sælgeren fortalte mig at den kommer på udsalg her i august til en god pris (som han dog ikke lige kendte endnu), derfor gav han mig den til den pris. Den kan dog også købes til en god pris på nettet, og endda i forskellige sam-pakker med andre maskiner hvilket ikke er nogen dårlig idé tænker jeg.

Jeg ville ihvertfald ikke undvære mit lille vidunder nu...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis