Kabel fra tag ind i hus

Hej. 
Jeg vil gerne lave LED lys (da 12v LED pærer fås både i e27 og i e14, vil jeg bare bruge almindelige lamper) i min kolonihave. En loftlampe, en ved sengen og en på et bord og måske en ved køkkenbordet. Hvis det viser sig at der er overskud af strøm, kan vil jeg evt lade min bærbar op med en 12v lader (jeg har læst mig frem til at der er alt for stor på ved sådan en inventer). 
Til alt dette har jeg erhvervet mig:
Da jeg er i haven kun i weekenden, så tænker jeg at 30W solpanel vil være nok til at lade batteriet op i løbet af hverdagene. 

Mit spørgsmål er: hvordan er det bedst at føre kablet fra solcellen ind i huset? Huset er lavet af træ, kablet er godkendt til udendørs brug. Men jeg tænker, den del af kablet, der ligger på taget (fra solcellen til kablet begynder at gå ned på siden af huset) - hvordan beskytter man det? Altså så fuglene ikke bider/spiser den osv. Og hvordan fastmonterer jeg den del af kablet der er på taget (måske med gaffatape)?

Jeg er sikker på at der nogle kloge folk der kan komme med fornuftige råd. 

Hilsen Alex
Hej.  Jeg vil gerne lave LED lys (da 12v LED pærer... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
okay troede kun apple kørte med usb.. men du kan også bruge en inverter ren sinus det gør jeg til de ting som skal bruge 230v
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis