marssvin og måger

jeg var ude at sejle i går der så jeg den samme marssvin (tumler) som jeg så andgribe en måge for 2 uger siden i går så jeg den samme den andgrep to måger det endes der var tilbage var nogle fjer på vandet jeg var ikke klar over at de osså spiste måger har nogle set noget line så vil jeg gerne høre om det eller er det kun her i århus bugten det sker det er en der har to hagger i rygfinden som om den har været for tæt på en propel
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Marsvinet er jo et rovdyr lige som en delfin, vi syntes de er søde og vil nok også gerne klappe dem, men det er altså rovdyr. Jeg har set marsvin der tog en and der lå på vandet, så at de tager måger overrasker mig sådan set ikke.
Det der nok overraskede mig mest var en gang for mange år siden jeg lå inde i den bagerste del af Haderslev havn, der så jeg ænderne tage fisk, endda guldfisk som havde forvildet sig ud fra Haderslev dam og ned til brakvandet lige ved åens udløb i havnen.
Har set det samme i bugten denne sommer. Så dog ikke om karl'en havde to hakker i finden.
Så på afstand en enkelt skrigende måge af gangen lette blandt en gruppe på en 5-7 stykker.
Da jeg jeg kom helt tæt på kunne jeg se et par marsvin more sig med at svømme op under mågerne og så give dem finden, hvorefter mågeerne lettede med megen skrig. Marsvinene og jeg morede os rigtig meget.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis