Danflocks

Hej med jer
VI skal have vores tag fjernet og lagt en nyt betontegl op.
Det ene tilbud lyder på 212000 kr,(med undertag)
Men det billige lyder på 170.000 kr. (Danflocks) (uden undertag).
Vi vil gerne have nye vinduer og døre, men det kræver så, at vi for at få råd til det, vælger det billige.
HVad tænker II?
Erfaring med Danflock?
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville uden tvivl vælge en løsning med undertag, den er altså mere sikker end et tegltag med "indbygget" undertag.

Men jeg ville nok vælge at spare lidt mere op, og få oplagt et kvalitets tegltag med huntonit undertag.

Taget er den vigtigste bygningsdel, så ikke et sted jeg ville bruge sparekniven...

Skrevet af hpox på 30 jun 2011 20:48
Der er en prisforskel på 42.000 kr med og uden undertag.
Det må da være et ret godt undertag der kan blive råd til.

Ja, det må næsten være fast undertag der er valgt i det tilbud...

Jeg vil spare lidt længer og tage et tag med undertag vi købt vores Danflock tag i 2007 og vi købte det fordi i forhold til et med undertag kunne vi spare 50000. Det var fordi vi har 8 velux vinduer i vores tag og hvis de skulle lægge undertag på skulle de først tages ud og bagefter ind igen og det blev for meget i arbejdsløn. Så vi valgte Danflock fordi vores tømrer har lagt den på før og en jeg snakkede med var tilfreds. Men det er vi bestemt IKKE. Vi har haft siden vi tag på jævnlig haft besøg fra tømrer så snart det regner jeg skal kun sige mit navn i telefonen så ved han nok. Vi er ved at være træt af og vores tømrer bestemt også. Først var det rygning og nu er det ved velux vinduer. De har prøver at fuge med gummifuge, de har prøvet med at lægge bly indækning rundom vinduer men intet hjælper. Det sidste vi prøver nu er at skifte vinduer med indækning ud. Hvor vi betaler vinduer og han betaler resten. Fordi de vinduer er nu cirka 15 til 20 år og det kan være indækning det er galt. Det må siges at 6 vinduer er punkteret og dårlig. Men jeg kunne lige så godt har ordnet det hele den gang, fordi så længe tag ikke er tæt kan vi ikke lave noget værelse der op. Og den vil vi har lavet for 5 år siden.
Så spar lidt mere de sidste penge er godt udgivet.



 


 


 frank

Annonce
@Frank67
Men mon jeres problemer med Veluxvinduerne har noget med Danfloks at gøre? Jeg tvivler.

Der er intet der forhindre at jeres Veluxvinduer indbygges så de forbliver tætte. Heller ikke i Betontagsten med danfloks.

Drop opringningen til tømrermesteren næste gang. Mrn ring i stedet til Velux og forelæg dem problemet. De vil måske endda sende en montør ud og se på sagen. Formodentlig gratis.

Jeg tvivler erligtalt lidt på din tømrermesters evner når det gælder inddækniger og tagvinduer.
@hopx. Jeg kan på en måde godt forstå at du sige det om ham tømrer. Men inden vi begyndt har jeg spurgt lidt omkring og de andre steder hvor han har lavet tag og vinduer var de tilfreds. Og det er faktisk rigtig slim ved 2 af 8 vinduer. Men det har været galt ved rygning også. Og jeg har talt med bonnier og de navne også (ikke direkt) at det pleje at være vanskelig ved ovenlysvinduer og Danflock. Og jeg mener ikke at jeg skal sætte velux med ind i det. Han skal sørg for at det bliver tæt uanset hvor meget det koster ham.

 frank

@frank67
Det er dig der bestemmer?

Men Velux har ikke på noget tidspunkt advaret mod at monterer vinduer i tagbelægninger af betonsten med danfloks.
(Så vidt jeg ved!)
Hvorfor du ikke vil índvolvere Velux, som vel er den fremmeste ekspertise på området, skal jeg undlade at kommenterer.
Selv om adjektivet dumstædig ligger lige for. :o)
Skrevet af frank67 på 01 jul 2011 07:21

Jeg vil spare lidt længer og tage et tag med undertag vi købt vores Danflock tag i 2007 og vi købte det fordi i forhold til et med undertag kunne vi spare 50000. Det var fordi vi har 8 velux vinduer i vores tag og hvis de skulle lægge undertag på skulle de først tages ud og bagefter ind igen og det blev for meget i arbejdsløn. Så vi valgte Danflock fordi vores tømrer har lagt den på før og en jeg snakkede med var tilfreds. Men det er vi bestemt IKKE.

Det burde jeres tømrer have vist også, med mange gennemføringer igennem taget, ville jeg heller ikke have valgt en danflock løsning, frem for undertag også selv evt. velux vinduer derved skulle løftes.

Skrevet af frank67 på 01 jul 2011 07:21

Vi har haft siden vi tag på jævnlig haft besøg fra tømrer så snart det regner jeg skal kun sige mit navn i telefonen så ved han nok. Vi er ved at være træt af og vores tømrer bestemt også. Først var det rygning og nu er det ved velux vinduer. De har prøver at fuge med gummifuge, de har prøvet med at lægge bly indækning rundom vinduer men intet hjælper. Det sidste vi prøver nu er at skifte vinduer med indækning ud. 


Ja, både i og jeres tømrer er sikkert træt af Danflock løsningen, og håber da at han fremover har lært lidt af det, og i stedet for anbefaler et tegltag med et solidt undertag under.

Det er ikke sikkert at det afhjæler problemet at sætte nye ovenlysvinduer i, med mindre i så husker at skifte de betontagsten der ligger omkring tagvinduerne til nye også så, for her er danflocken mast flad, og bliver sikkert ikke tæt igen når de bliver lagt igen, med mindre de samme tagsten lægges præcist som før.

Skrevet af frank67 på 01 jul 2011 07:21

Så spar lidt mere de sidste penge er godt udgivet.


Helt sikkert, og det er også rådet herfra og har været det i rigtigt mange år, har snakket med flere der har haft problemer med utæt tag i forbindelse med Danflock, og det er altid rygningen, skotrender, sammenbygninger og gennemføringer der er problemet.

Det står også på en af mine sider omkring tegltage, der er også et afsnit vedr. Danflock vs. Undertag

Tegl vs betontagsten
Skrevet af hpox på 01 jul 2011 08:55
@Frank67
Men mon jeres problemer med Veluxvinduerne har noget med Danfloks at gøre? Jeg tvivler.

Der er intet der forhindre at jeres Veluxvinduer indbygges så de forbliver tætte. Heller ikke i Betontagsten med danfloks.

Det er korrekt ja, men det kræver væsentligt mere at montere et velux vindue, i et understrøget tegltag eller med betontagsten med Danflock, da man her ikke har sikkerhed mod fugesne og slagregn via undertagskrave, som man har ved undertagsløsningen, så der skal sikres ekstra godt omkring ovenlys vinduet.

Skrevet af hpox på 01 jul 2011 08:55

Drop opringningen til tømrermesteren næste gang. Mrn ring i stedet til Velux og forelæg dem problemet. De vil måske endda sende en montør ud og se på sagen. Formodentlig gratis.
Selvfølgelig kan de kontakte Velux vedr. problemet, men tror de vil henvise til montøren, i dette tilfælde deres tømrermester, han burde dog nok have kontaktet velux vedr. lidt rådgivning om hvordan dette løses.

Skrevet af hpox på 01 jul 2011 08:55

Jeg tvivler erligtalt lidt på din tømrermesters evner når det gælder inddækniger og tagvinduer.

Ja, hans evner som blikkenslager er måske begrænset, og må nok give hpox lidt ret her, efter gentagne gange problemer med indtrængen af vand, ville jeg da også begynde at tvivle på at tømrermesteren ved hvordan dette skal løses.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis