Danflocks

Hej med jer
VI skal have vores tag fjernet og lagt en nyt betontegl op.
Det ene tilbud lyder på 212000 kr,(med undertag)
Men det billige lyder på 170.000 kr. (Danflocks) (uden undertag).
Vi vil gerne have nye vinduer og døre, men det kræver så, at vi for at få råd til det, vælger det billige.
HVad tænker II?
Erfaring med Danflock?
Hej med jer VI skal have vores tag fjernet og lagt... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men de vinduer der indtil nu har givet problemer er vel af generationen inden undertagskraverne. Altså frem til 1998, var det vist.
Og der er jo monteret 10.000-vis af Veluxvinduer i tegltagstens- eller betontagstenstage uden undertag. I perioden fra 1972 til 1998.
Der blev oplagt betontagsten af typen Braas eller Ceny med udelukkende skumgummitætninger, (som iøvrigt rådnede hurtigst muligt).
Det kan ikke være noget større problem at gøre indbygningen i tagsten med Danflock. TÆT.

@koluda. Tak for den tip med at skifte tagsten ud rundom vinduet. Jeg har tænkt på det men var ikke sikker om det var nødvendigt. Måske skulle tømrer har haft viden om det med gennemføringer men som jeg skrev han har lagt Danflock på før og tre af dem bor lidt længre ned af gaden her og de har også velux vinduer i. Og de har ingen problemer siger de. Men det kan også være at de ikke ville indrømme at de har købt katten i sækken

@hopx. Jeg sagde ikke at velux har sagt at det generelt kunne være et problem med ovenlysvinduer og Danflock. Jeg skrev godt nok Bonnier men der skulle stå MONIER (min fejl)
og Monier er producent for Danflock tegl. Og de sagde ligesom Koluda det med gennemføringer
at det ikke er godt


 


 frank

Skrevet af hpox på 01 jul 2011 18:26
Men de vinduer der indtil nu har givet problemer er vel af generationen inden undertagskraverne. Altså frem til 1998, var det vist.
Undertegnet lavede selv "undertagskraver" i blød banevare i hans læretid, og på eget hus i 2001-2002, så passer vist meget godt det er omkring den periode de kom, blev dog først rigtigt anvendt nogle år senere.

Hvis man bruge banevare rundt om vinduerne, så blev fastgjort til klemlisterne rundt om vinduet, og op langs lægterne, havde man ikke disse problemer, men det er korrekt specielt i forbindelse med fygesne havde man problemer omkring tagvinduerne.

Skrevet af hpox på 01 jul 2011 18:26

Og der er jo monteret 10.000-vis af Veluxvinduer i tegltagstens- eller betontagstenstage uden undertag. I perioden fra 1972 til 1998.
Der blev oplagt betontagsten af typen Braas eller Ceny med udelukkende skumgummitætninger, (som iøvrigt rådnede hurtigst muligt).
Det kan ikke være noget større problem at gøre indbygningen i tagsten med Danflock. TÆT.
Ja, det kan sikkert ikke engang gøre det, og de blev for det meste monteret med rygningskit, som supllering til den skumstrimmel der var på velux inddækningen.

Generelt så nej, der burde ikke være problemer, men man skal være meget omhyggelig, danflock fiberstrimlen er kun 2 mm høj, så teglene skal lægge meget tæt omkring inddækningen for at tagstenen når helt sammen, og kommer lidt an på hvordan tagstenen lander om det er top eller bund bølge hvor nemt det er at opnå, hvis det er bølge bund, rider de på opkanten af inddækningen, og man må derfor enten hule lidt i teglet for denne opbukningen, eller simpelthen skære 40 x 40 mm af fra bagsiden, hvor det overliggende tegl alligevel overlapper, er det bølge top, så kan de normalt bare lægges uden større tiltag.

I bunden kan det være et problem da plisserede zinkindækning fylder 3-4 mm, så her skal zinken banken godt ud, for at sikrer at teglet kommer til at lægge tæt, eller man skal benytte butyltape, skumstrimmelbånd, silikone eller andet for at sikrer det er helt tæt.

Men selvfølgelig ved Monier godt at der er tilfælde hvor deres B&C tagsten med Danflock ikke er det bedste valg, og det er som jeg skriver på min hjemmeside, i tilfælde hvor der er mange gennemføringer i taget, skotrender og sammenbygninger, her er der mange steder at fygesne og slagregn kan komme ind, og må bør derfor benytte undertag i forbindelse med det nye tegltag.

Genbruger man som i dette tilfælde også tagvinduerne, så bør man benytte ny skumstimler langs tagvinduer, eller lægge disse tagsten i rygningskit, da de gamle skumstrimler med 20 år på bagen ikke er flexible nok længere.

frank67. Ja, det forstod jeg.

Men når Velux nu IKKE har sagt at "sagt at det generelt kunne være et problem med ovenlysvinduer og Danflock."
Så er det fordi Velux IKKE mener at der er noget problem med at monterer Veluxvinduer i tagsten med danflock.

Og de gør ikke ret meget forkert i det firma.

Og når Monier siger at det kan være et problem at monterer veluxvinduer i tagsten med danflock så er det fordi de forsøger at løbe fra deres ansvar.

Prøv af få en skriftelig tilkendegivelse fra Monier der fastslår at det er en dårlig ide at montere Veluxvinnduer i tagsten med danflock.
Det vil du naturligvis ikke få.
For så var Monier så godt som ude af markedet for den type tagsten i Danmark. Mon ikke?

Og en sådan udtalelse fra Monier skulle nok få Velux på banen med en pressemeddelelse eller to.

Konklusion: Det er Monier med danflock tagstenene der EJER problemet. Men det er formodentlig Velux der skal LØSE det.

Og slutteligt - bygherrer og tømrermester.
Hvis der var lidt mere entreprenør i jer ville I vide at det ALTID gælder om at give "de andre" "ansvaret og skylden" I entreprenørbranchen handler det nemlig om at de andre får ansvaret og skylden og du tjener pengene. :o)
Skrevet af hpox på 02 jul 2011 11:18

Og slutteligt - bygherrer og tømrermester.
Hvis der var lidt mere entreprenør i jer ville I vide at det ALTID gælder om at give "de andre" "ansvaret og skylden" I entreprenørbranchen handler det nemlig om at de andre får ansvaret og skylden og du tjener pengene. :o)

He he, den prøver vi lige af ved lejlighed...

Hej

I mit tidligere liv (som tømrermester) har jeg lagt en del tage med Danflock, og anser det for en af de bedste tagstensløsninger man kan vælge, da det ikke har de ulemper med ventilationskravene i konstruktionerne, som der uværgeligt følger med undertagsløsninger.

Jeg har kun været tilbage til et tag en enkelt gang, hvor der var blæst en tagsten af og enkelte rygninger der klaprede (50 graders tag i et kystnært område).

Der har også været indbygget Veluxvinduer i mine tagprojekter og har aldrig hørt om problemer med disse.

Jeg fristes derfor til at mene, at det er manglende evner eller vilje hos tømrermesteren, der er problemet.

Der bliver lagt tusindvis af m2 hver dag af typen Danflock uden problemer, og jeg vil tro at det er en af de mest solgte tagsten herhjemme (men dog nok ikke den mest solgte).

Jeg har ingen problemer med at anbefale løsningen, men som altid skal der også en dygtig håndværker til, og dem er det mit indtryk at der bliver længere og længere imellem, men for en sikkerheds skyld bør man vælge et medlem af Dansk Byggeri!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis