Søger brusestang til "udvendig hjørne"

Hej, jeg har lige købt et hus, hvor der i badeværelset er et brusehjørne, hvor der ikke er noget forhæng.

Jeg leder efter en brusestang, lidt som dem med en fjeder som man smækker ml. 2 vægge, men her skal enderne sidde på et udvendig hjørne, væg i den ene ende, og glasbyggesten i det andet.

Jeg har prøvet at lave en tegning over hvordan det ser ud, og hvordan "designet" på den stang jeg leder efter skal se ud.

Det smarte ville være hvis stangen kunne sidde i spænd ml. de 2 vægge.

Nogle der kan gennemskue om det findes, jeg har ledt efter brusestænger til hjørne, men ender op med noget der skal bores fast, hvilket jeg ikke tror vil være super, på glas byggesten.

// Kim

Mvh.

Kim
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg du vil få meget svært ved at finde, så kan du ikke selv konstruere en sådan, kan du bruge denne løsning.
Et stort U med flad bund, altså få bukket et rustfrit stål rør som et fladt U, hvor du i enderne påsvejser et par flanger så hele herligheden kan skrues fast i loftet.
En mere simpel udgave, vil være en allugardinstang af den type der kan løbe glidere i, som du montere i loftet.
Jeg låner lige denne tråd da jeg har helt samme problem - bortset fra at begge sider hos mig er glas byggesten. Jeg har en vinkelstang, men hvordan får jeg det til at holde?

Trådstarter? Hvilken løsning fandt du?
Iøvrigt ville jeg i dit (TS) tilfælde sætte en brusedør op.

Hej

Jeg arbejder som vicevært og i en af vores afdelinger har vi
brusekabiner med samme slags hjørne, dog ikke glassten.
Men dem vi bruger minder meget om dem der bruges til
alm. kabiner med en fjederstang.
De er dog skruet fast og holdes samlet i et slags kugleled.
Men kan du ikke bruge noget godt to komponet lim til at
holde stangen. den skal jo ikke holde mange 100 kg.
Hvis du vil vide skal jeg finde ud af helt nøjagtig hvad
den hedder på mandag. Skal nemlig sætte  en ny op.

Hilsen Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis