Afstand mellem spots ?

Hej

Skal til at monterer spots i vores gang.

Gangen er 8 meter lang og 1,3 meter bred, der er i midten monteret en lystunnel (For dagslys)

Vil monterer Daxtor easylight 2 med 20W halogen pære 230V

Hvor stor afstand skal der være mellem spotsene ?? Er der nogle regler eller retningslinjer har nemlig intet kunne finde.

MVH Ole Rohde
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Ole Rohde

Der er forskellige retningslinjer og der er mange råd om indendørs belysning på Bolius.dk men det kommer an på om du vil have punktbelysning eller et stort lyshav som du kan dæmpe med lysdæmper, Ved at montere indbygningsspot som Daxtor Easy2Light på 230v får du et rigtigt god produkt, så det er et godt valg.

Jeg har monteret mange indbygningsspots og Downlight i boliger. Ved spots i en gang med ovenlys tunnel i midten, der ville jeg tænke på at få lys ned af vægende imellem dørene, så at hvis der hænges billeder er der god belysning på dem og hvis der er bare væg så vil der der være et flot lys spil ved de lys kegler der bliver fra spotsene, jeg ville montere spots omkring 25 cm fra vægen.

Hvis du ved på forhånd at du har et stort billede eller en bred væg som du vil belyse er det også muligt at få Easy2light som dobbelt Downlight med 2 lyskilder.

Placeringer og afstand på indbygningsspot som Easy2Light jeg vil mene de kan kan sidde med en afstand på 60cm (tæt) og op til max 120cm imellem hver spot (meget langt imellem), det kan være en for del ved opmålingen at sætte et kryds med farvet tape på den måde er det nemmer at danne sig et indtryk af det færtige resultat i loftet og så er det nemt at flytte afmærkningerne, ved en endevæg vil jeg holde 50cm afstand til lodret væg.

Og husk endeligt at lave en god tegning over hvor kablerne er placeret.

Håber at du kunne bruge lidt af hvad jeg kunne bidrage med, og held og lykke med belysningen.

Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
afstanden på ca 1m plus / minus lidt syntes jeg lyder som en god ide. og så halv afstand ved endemur
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis