Stiga plæneklippers selvkørefunktion virker ikke

Min gode Stiga COMBI 53 SEQ BW har desværre bestemt sig for at jeg har godt af at skubbe den, for pludselig virker selvkøre funktionen ikke mere.

Jeg har siddet og prøvet at sjusse mig frem til hvorfor og er nået frem til at der sidder en plasthætte under det skjold hvor opsamlerboksen eller sidder som er løst/faldet af. Jeg kunne forestille mig det har noget med det at gøre. Jeg var nemlig i BAUHAUS for at lure om den plasthætte sad fast på nye maskiner og det gjorde den.

Så derfor antager jeg det er der problemet er. jeg er dog på ingen måde en der har forstand på motorer og deslige. jeg har mange gange selv fikset mine scootere og sådan så lidt kan jeg men har ingen uddannelse eller baggrund indenfor håndværk så derfor søger jeg ekspert hjælp herinde.

Så er der nogen der har nogen tips/tricks til min udfordring?

jeg har vedhæftet 2 billeder der viser den plasthætte der er løs/røget af.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jeg har den samme model, og har idag sket det samme for mig.
Jeg har også prøvet mig frem og tilbage men kunne ikke finde helt ude af hvad der er problemet?

Hvis du fandt et løsning, må du meget gerne kontakt mig. 
Møtrikken bag plasthætten er til at stramme trækremmen fra motor til gerkassen. Plasthætten er kun beskyttelse. Men hvis gevindstangen rasler rundt, er det fordi rem er knækket/væk.
Vend plæneklipper på siden (med luftfilter op og ikke drej på kniv) og skru rembeskytter plastic af for at se om rem er hoppet af

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Hej

tusind tak for dit svar!
ja jeg har fjernet hætten. Den resler. Syntes ikke kan se et rem? Hvordan skal de se ud?
remmen sidden under klippeskjoldet fra motor og om til gearkasse, du skal havde et plastic skjold der beskytter rem afmonteret

Billede af plastic skjold:

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
tusind tak! Det vil jeg tjekke. Fortsat god aften :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis