Cyklister i modsat køreretning

Hej
Kan cyklister få et klip i deres kørekort til bil, mc, bus osv, hvis de bliver taget i trafikken på cykel, når de på asfalten kører modsat køreretningen. Jeg tænker f.eks på ensrettede gader, hvor der ikke er skilte om at cyklister undtaget.

/Bindestreg1

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej. Man kan ikke få klip i kortet hvis der sker uden at kørekort er påkrævet.
Man kan således køre i den forkerte side af vejen, overskride vigepligten og dreje uden at række armen ud og uden at holde sikkerhedsafstand -med 15 guldøl indenfor vesten- uden at det kommer til at koste på kørekortet.

Ydermere er det altid bilens forsikring, der skal betale for skaderne, når en bil og en cykel/fodgænger vil være på samme sted på samme tid, hvis bilen altså er bemandet. Holder bilen parkeret kan cyklistens ansvarsforsikring i enkelte tilfælde komme til at holde for, men det er undtagelsen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg vil sige det på denne måde, hvis cyklister eller dem på knallert køre mod færdsels retningen på en ensrettet vej, må det være i et ønske om at blive knaldet ned.
Mange cyklister har deres helt egen færdssels lov, det så jeg da i TV for ikke så længe siden.
Og jo bliver en cyklist stoppet i beruset tilstand på cykkel, får de sandelig også en bøde. Men skulle Politiet efekturere alle de lovovertrædelse cykliste i vore dage foretager sig i den daglige trafik, skulle vi have 3 gange så mange betjente på lønnings listen.
Vil stærkt anbefale at kørekort til cykler bliver indført.
De kan dagligt lave alle de halsbrækkende og livsfarlige forseelser det skal være, både overfor os andre og for dem selv og politiet gør iikke det store ved. Hvis cykelkortet blev indført, bliver politiet nød til at tage sig af det, da det også skal indvirkning på deres kørekort til bil, mc, lastbil, bus osv.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Bindestreg:
Jeg tror ikke på at landet/verden bliver bedre af at indføre flere regler, forbud og straffe. Problemet med cyklister er, at de opfatter risikoen for at få en bøde som den største fare, ikke muligheden af at blive slået til lirekassemand i mødet med en bil. En øget forståelse af sammenhæng mellem handling og konsekvens ville overflødiggøre meget lovgivning og frigøre politiressourcer til, at tage sig af de reelle problemer.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Er fuldstændig enig med bindestreg1 på det her punkt - kører hver dag over hele landet i bil og cyklister er uden sammenligning det mest ansvarsløse folkefærd i trafikken!!

Jeg tror muligvis at der findes en vognmand eller chauffør der er uenig med mig men jeg har ikke mødt ham endnu.

Da jeg var ung i folkeskolen var vi til en cykelprøve hvor elevernes evne til at navigere i trafikken blev vurderet af fagfolk ved at gennemkøre en strækning hvor der var observatører som noterede point+rygnummer. Efterfølgende blev der uddelt diplom samt invitation til nogle udvalgte om at komme på et kursus.

Idag er noget sådant non-existent - ligesom den praktiske konsekvens af at være lovbryder på cykel er det - så jeg kan kan ikke se problemet i at kunne afkræve cyklister der er gamle nok til at kunne straffes, at de (i det mindste dem der har et kørekort) er mere motiverede til at skulle overholde samme lovsæt i trafikken som alle andre?

Problemet er jo ikke større end at alle antages at kunne køre på cykel når de er gamle nok til at kunne straffes for at bryde loven.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

ÆH hvordan havde du lige tænkt dig at børn skulle straffes.
Næh problemet er at i dette land anses det for godt hvis man på en eller anden måde bryder loven, det være sig cyklister eller skatte undragelse o.s.v.
Du køre med garanti heller aldrig for stærkt, vel
Skrevet af Håndværkeren på 06 jul 2011 09:06
ÆH hvordan havde du lige tænkt dig at børn skulle straffes.
Næh problemet er at i dette land anses det for godt hvis man på en eller anden måde bryder loven, det være sig cyklister eller skatte undragelse o.s.v.
Du køre med garanti heller aldrig for stærkt, vel

Jo jævnligt på det man kalder landeveje på syd-als ;-)

Hvis jeg kører for stærkt i min bil er jeg bevidst om at det har en alvorlig konsekvens hvis jeg bliver stoppet - den gennemsnitlige cyklist får det der svarer til en p-afgift og en formaning om det ikke må ske igen hvorefter han/hun lover aldrig at gøre det igen - yeah right, cyklisten kigger sig for indtil han er henne ved næste hjørne og kan køre mod ensretningen igen.

De eneste der opfører sig moderat pænt på cykel er dem der har børn med.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

og dem der er pakket ind i stål og glas til tider køre de ogdå lidt rådent
i traffiken mod de bløde trafikkanter.
hvor de oftet ligge med krøllede cykler.
I denne sammenhæng vil jeg mene at de bedste cyklister OG bilister er dem der bruger begge køretøjer jævnligt - så er det lettere at forstå de andres hensigter og svagheder.

Jeg kører mest i bil - men også på cykel - og kunne ikke drømme om at f.eks. holde på min ret - fordi jeg både er cyklist og bilist og kender begges svagheder.

Begge hold skal være her - helst med livet i behold

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis