Jeg kunne ikke finde en passende kategori, så jeg håber, det er OK at jeg spørger her.
Jeg har fundet masser af gode tips og info her på siden tidligere, så jeg håber, jeg kan få lidt hjælp her.
Sagen er, at jeg trænger til luftforandring. Det meste af mit liv, har jeg siddet på et kontor bag en PC skærm. Jeg kan mærke, at mit energiniveau og motivationen er dalende, når jeg går på arbejde, og jeg trænger til at komme ud og røre mig og få mere kontakt med folk.
Tømreruddannelsen er begyndt at tiltale mig, og jeg har læst lidt om den hist og her, men jeg har et par spørgsmål, som jeg håber at finde svar på herinde:
1. Hvordan griber jeg bedst uddannelsen an?
1a. Skal jeg starte på grundforløbet og så skaffe en læreplads imens, jeg er igang med det?
1b. Skal jeg skaffe en læreplads inden jeg starter på grundforløbet? I så fald, er det overhovedet muligt, når jeg ikke har nogen håndværksmæssig erfaring i forvejen?
2. Hvordan fungerer det med en voksenuddannelse?
2a. Jeg er 31 år og bor i eget hus med min kone og 2 børn. Ergo skal der lidt økonomi i det for at få tingene til at løbe rundt. Er det lige så let/svært at finde et uddannelsessted, som voksenlærling, som det er som unglærling?
2b. Hvad kan man forvente, at en voksenlærlingeløn ligger på i trekantsområdet?
3. Hvad skal jeg ellers være opmærksom på, taget min civilstatus i betragtning?