Hjælp til plastik arbejde/produktudvikling

Hej LDS

Jeg står med en idé til et nyt produkt men mangler en sparringspartner der ved noget om plastik....altså valg af materiale, hvor man kan få produceret sit produkt og også forslag til detalje løsninger....

Med venlig hilsen

Kim Rasmussen

LTG, France

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder yderst spændende..... men.....
Hvis du skal have en eller anden med på dette her, så skal du komme med lidt flere oplysninger.
Hvad er det for et produkt, sådan overordnet set?
Hvilke kvalifikationer skal vedkommende have?
Hvad er det for materialer -plastic er mange ting.
Er det langsigtede mål at få det i produktion eller bare at det er spændende?
Skal der investeres noget kapital?
Listen fortsætter et stykke endnu, ikke mindst med spørgsmål som den kommende partner skal have afklaret inden I går i samarbejde. Der er en del du skal have afklaret med dig selv inden i taler sammen første gang. Rettigheder osv. Ellers kommer i op at toppes, enten når regningen skal betales eller millionerne skal fordeles. Så er det kun advokatstanden der tjener penge på det projekt.

Der er alt for mange gode opfindelser/udviklingsprojekter, der falder til jorden fordi de gribes forkert an og f.eks ikke har styr på økonomien/planlægningen/kvaliteten/målsætningen osv. For slet ikke at nævne den efterfølgende salgbarhed, som skal danne grundlag for den kommercielle succes.
Der er alt for mange udviklere og opfindere, der knækker nakken på at genopfinde dybe tallerkner, varmt vand og runde hjul. Det koster bunker af penge og skaber skuffelser og stridigheder parterne imellem.

Jeg var selv med i et projekt for nogle år siden, hvor vi havde den helt rette ide til noget nyskabende. Heldigvis fik vi lukket det ned i tide, for der var ingen penge i det. Ikke noget der kunne tages et effektivt patent på, og det ville være alt for let at kopiere det til at vi selv ville kunne tjene bare omkostningerne hjem igen.

Kig på http://www.vaekstguiden.dk/?gclid=C...3godcCXKYA  Her kan du måske komme nogle af overvejelserne et skridt videre

Tjah, det er træls læsning, dette her, for det er jo ideen man brænder for, ikke papirnusseriet og juraen, men tab ikke modet. Få det grebet rigtigt an fra starten.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Chr.

Ved ikke om jeg vil sige at det er træls læsning....det er jo fakta :-) og helt sikkert godt at ha alle dele med i tankerne før man kommer for godt igang.

Sagen for mit vedkommende er den at jeg ikke søger en partner for mit produkt....nok mere en/flere der kan forklare mig om de forskellige dele jeg spørger ind til. En plastmager til at forklare hvad og hvordan de forskellige materialer kan bruges, en anden der måske kender til virksomheder i Danmark eller udlandet som kan producere mit produkt og så en teknisk/industriel designer der kan komme med løsninger på nogle af de "problemer" der mangler at løses.

Ved godt at det lyder lidt som om at jeg vil ha en masse hjælp men ikke dele kagen med nogen ;-) men lige nu er vi tidligt i udviklingen og skal finde ud af om det er tekniskt og økonomiskt muligt at videreføre idéen.
Det er et produkt der vil kunne sælges Worldwide men til et begrænset segment.

Mvh Kim

LTG, France

hvad skal produktet. bruges til.!!!!
Til hunde....det er et lidt større emne så har ku læse mig frem til at det nok skal rotationstøbes....

LTG, France

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis