Problemer med sløv Puch Maxi

Hej.

Jeg har en Maxi fra '78, som jeg efterhånden har kigget igennem fra a-z. Dog kan jeg ikke helt gennemskue hvad der er problemet med den. 

Når jeg giver gas, så tager den mange omdrejninger, men accelerationen er elendig, jeg skal til tider bruge benene for at komme frem. Topfarten svinger også mellem 18-25 km/t, alt efter vejens hældning (lige vej er omkring 20 km/t).

Jeg har endnu ikke haft koblingsdækslet pillet af, for at kigge til koblingen, selvom jeg mistænker den for at være problemet - men burde sådan en Maxi kobling ikke være mere eller mindre uopslidelig? Op ad bakker har jeg dog lagt mærke til, at der ikke er stor variation i motorens omdrejninger, den lyder næsten som når jeg kører på lige vej. 

Jeg har tjekket tændingen, den står på 0,45mm, tændrøret er helt nyt, stempel, cylinder og top er helt nyt. Pakninger er nye. Dysestørrelsen passer, ingen problemer dér. 
Hjulene kører som de skal, bremserne hænger ikke. 

Nogen der har en idé om hvad der kan være galt? Jeg har efterhånden brugt flere penge på reservedele på denne Maxi, end jeg brugte på anskaffelse af bæstet. 


 
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da altid noget at du har mistanke til koblingen, for det er der problemet ligge. Den er slidt op, i enkelte tilfælde kan det være kæden der er for stram.
Du har gjort dig en dyrtkøbt erfaring ved bare at skifte reservedele fremfor at finde fejlen. Du har næsten bygget en ny motor rundt om den slidte kobling. Næste gang der er noget galt går du anderledes til værks.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja, fremgangsmåden har nok ikke været helt optimal. Desværre var det Scootergalleri jeg gik til først, og der fik jeg mange forskellige bud.

Men ved kæden er der lidt frirum, men hvis den bliver mere løs skraber den nok mod bagsvingeren. Men jeg siger da mange tak for hjælpen - her kunne jeg da få et ret præcist svar.
tjeaaah.

hvorfer skifter alle dele uden om slidte kobling.!!!

det var en store fordel i at "andgribe" den slidte  kobling først.
så hade du sparet en masse kroner. ud over hvad koblingen koster.
i sig selv.???

så har du renoveret motoren uden om den. slidte kobling.

ja så står du faktisk med en "ny" knallert med "gammel kobling"
i motoren.
Okay, jeg har fundet en kobling ved scooter-dele.dk - hvad skal jeg bruge, udover selve koblingen? http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2094&aID=4303&mId=1958

Er koblingsaftrækker nødvendig?
en aftrækker kan være nødvendighvis hvis den sider fast
efter at man har skruet møtrikken af.!

men ud over koblingen. skal du købe en ny koblingskålen med sammen
med koblingen.
Okay, så må jeg hellere få fat på en aftrækker.

Koblingsskål? Jeg kan ikke rigtig finde andet end denne: http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2094&aID=9529&mId=1958

Er det det samme, bare med et andet navn?
hvis du skiller motoren ad. i koblingsiden.
så kan du se koblingskålen med "slyngkobling i.

en side spring.!

du kan søge i www.thansen.dk under puch maxi.
der kan du sikkert finde koblingskålen.
og selve koblingen.( slyngkobling ).!

Okay, jeg siger mange tak for hjælpen. Så vil jeg se, om jeg kan finde ud af det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis