en hutelihut løsning

en god ven har spurgt om jeg vil hjælpe ham med at udbedre en skavank, hans tømrer har lavet for et par år siden:

Overdækning v/bagdør. Spær er 3 stk. reglar 100X50 i 5 m. længde med 60 mellem. Tagbeklædning er plast trapez. Reglarne hænger på huset med vinkelbeslag i den ene ende og på en tværrem i anden ende. På tværs, midt i,  har han lagt en regel op under og hængt dens ene ende fast på et udhus og den anden ende hviler på en stolpe. Denne stolpe står nu midt i "hullet" til haven og generer når man griller og drikker øl. Disse tre "spær" af alm. regal. Kan vi lægge een mere op hvert sted, skrue dem sammen med bræddebolte og fjerne stolpen eller skal der mere til? Der er ikke plads til et par limtræsspær, da det er built-uptag med lavt udhæng på huset. Som jeg ser det nu, kan vi ikke blot fjerne stolpen, da en regal vi krumme ad h... til i løbet af ingen tid. Måske en smed kan lave et par lange stykker fladjern, vi kan skrue fast i spæret. Det skal nævnes at faldet er lille, måske 5%.

Lidt trylleri er ønskværdigt!


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du orker at tage et skilderi af herligheden og vise det frem, ville i al fald jeg bedre forstå situationen
Umiddelbart lyder løsningen med passende fladjern tiltalende i mine øren

Med venlig hilsen
ktm

 

ok, så må jeg på jernhesten og tage et foto. Makkeren bor altså 45 km væk ... så det blir ikke i dag. Hvad med at tage et stykke fladjern i fuld længde og skære det over med et 20 graders smig på midten og svejse det sammen så det danner et omvendt V, det skulle give bedre mmulighed for at tage sætningen i spæret??

 

Du er da velkommen til at gå derhen.
Eller bruge teleoblektiv!

Vi er næmlig ikk kræsen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis