Udstue Tag

Først og fremmest goddag til jer alle, sikke et fint forum med masser information i har her.

Jeg står over for at skal have lavet min udstue om.

Pt har jeg 2 lags thermoplader, hvilket ikke isolerer ret meget.

Det jeg vil gøre er:

Tagpap

Tagkrydsfiner 21mm

Vindpap

isolering

Dampspærre

Loft beklædning

hvad siger i til denne opbygning?

Hvordan sætter inormalt jeres dampspærre fast? med tape,fuge eller?

Det min tanke er at ligge vindpap øvest på spær, der efter tagkrydsfiner og tagpap.

Her under vil jeg så isolere med ca 5 cm afstand til vindpap og derefter dampspærre og loftbeklædning.

Er dette den korrekte måde at gøre et på? jeg er lidt i tvivl om montering af vindpap og dampspærre.

 

Håber i vil give mig et prej i den rigtige retning.

 

Mvh Martin

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville undlade vindpap, og lave et godt vindstop i istedet, som går 30-50 med op lang spærene.Vindpap giver måske en bedre isoleringsevne i kraft af at overfladen ikke er vindpåvirket, men det kunne måske klares med det øverste lag i hårde batts. Dampspærre slås fast med klammer, så få som muligt. Dvs kun i hjørner og i midten, for at undgå at lave flere huller end nødvendigt.

Du kunne jo også smide nogle tykke termoplader på, 32 mm trælags, og så undlade tværs gående lægter, lidt ligesom den her terasse http://www.spaetten.com/referencer/22-overdaekket-terrasse.html bare med sider hele vejen rundt.

http://www.lyrk.dk
Med risiko for at ødelægge dit gode humør Naver.
Hvis et af de to Velux vinduer er redningsåbning er der ikke meget grin ved at glide ned af taget for derefter at træde igennem termotaget.
Alternativt skal redningsmandskabet gå på termotaget for at nå frem til redningsåbningen.
Se BR10 5.2 stk. 7
Men den bommert ses mange steder
Lidt heldig har man jo lov til at være.
Men GGL, (vippevinduer), kan godt være redningsåbning. Dog kun dem på 78x180 cm efter nugældende regler.
Og selv tak iøvrigt.
Koluda byg vores udstue vil være lejlighedsvis opvarmet - der er brænde ovn,så jeg mener at der i høj grad er behov for dampspære. Der er er også solvarme panel.

Hvad fuger i dampspærren med?

Sætter i normalt vindpap fast med hæftkrammer? eller hvordan får i den til at blive på sin plads?
Okay, så skal der monteres en damspærre ja.

Med folieklæber eller hvor muligt butyltape.

Ja, vindpap monteres med klammer.

Skrevet af hpox på 28 jun 2011 10:03
Lidt heldig har man jo lov til at være.
Men GGL, (vippevinduer), kan godt være redningsåbning. Dog kun dem på 78x180 cm efter nugældende regler.
Og selv tak iøvrigt.

Ja, og selv i den størrelse er det ikke sjovt at skulle ud af en velux vippevindue, skal man have redningsåbning, så bør man vælge min. M08 tophængt, der kan selv lidt større personer også komme ud af i en fart, hvis det bliver aktuelt...
Jeg er ganske sikker på ar det er stort set lige meget hvor stor den redningsåbning er.
Hvid jeg er ved at brænde op fra bagsiden vil jeg kunne komme ud af en redningsbning i den ½ størrelse.

Selv om min størrelse er 198 cm og 115 kg.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis