ændring af tagkonstruktion

Hej

JEg har build-up tag der er nedslidt. Spørgsmålet er så om man skal ændre på taget, men der er rigtig mange aspekter og en af dem er bl.a. økonomien.

Skal man vælge saddel tag eller ensidig heldning. Hvad er mon prisen på sådan noget.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen af delen. I første omgang.

Du skal tæke stort. Er der f.eks. mulighed for at bygge en etage ovenpå. Eller en høj over. Derved kan du næsten fordoble etagearealet og få en masse kvadratmeter meget billigt. Udgift måske 5 - 10.000 kr/m2. Salgspris måske 10 - 25.000 kr/m2. Alt efter hvor du bor i landet jo.

Hvis du vælger "kun" at lægge ny tagpap, lav spærkonstruktion eller andet er det bare vedligeholdelse og udgift. Du får ikke en krone igen ved salg. Pris måske 1000 - 2000 kr/m2 + moms.


Der er lige så mange aspekter i hvad du skal vælge, og hvilken løsning der er den biligste.

Hvad skal der på taget, tegltag eller andet ?

Skal det være et nyt tegltag, så ville jeg da lave saddeltag uden tvivl, skal der andet på, kunne enkelt sidet fald måske være løsningen, men som sagt så kommer det jo an på hvad du vil have på taget.

Tagkonstruktionens pris vil nok være nogenlunde den samme, uanset om du vælger ensidigt fald, eller saddeltag.

Hpox har helt ret, man bør selvfølgelig i samme forbindelse overveje mulighederne for at udvide m2 antallet, ved at tilføje en tagetage, hvis man har noget at bruge den til, og det er muligt i forhold til lokalplan, og selvfølgelig bæreevnen i den eksisterende del af huset.

Min bedre halvdel taler tit om, at få en første sal. Jeg valgte dengang huset for ikke at have trapper. Iht lokalplan er der ikke noget til hinder for, at der bliver lavet 1 sal. Jeg overvejede at slutløsning ved ensidig hældning skulle være tagpap. Ved saddeltag helder jeg nok mere til almindelige teglsten (Ikke glaserede tegl). Desuden er min opfattelse, at tagpap ikke er noget man bare lige sådan brænder på, det kræver træning.

Man kunne jo vælge, at lave således at man valgte spær til førstesal, men uden at udnytte hele tagetagen.

Prisen på 10.000 kr m2 er det incl spær mv?
Det er vist ligt højt nok sat.

Hvis det er muligt at rejse de nye spær, direkte på remme som lægge af på den gamle tagkonstruktion, så skal du nok regne med 3-3.500,- pr. m2

Skal 1.salen også indrettes, så skal du nok regne med 6-8.000,- pr. m2, alt efter hvordan det laves, antal af tagvinduer osv...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis