Male kurve i opvaskemaskinen

Hejsa

Jeg har sådan et par kurve i min Bosch opvasker som ruster lidt her og overfladen ser lidt tyndbenet ud.

Jeg har tidligere prøvet med lidt neglelak, det holder bare ikke så lang tid som det kunne ønskes.

Enten skal det pletmales og der er en del som skal plettes...

Eller så skal jeg male hele molevitten evt. med en spray dåse.

Kan man så bare bruge radiator maling f.eks. på dåse ?

Eller hvad med Hammerite radiator (på tilbud i Bilka lige nu) ?

Har tjekket hvad nye kurve koster og syntes 2000kr (over/under) er lige i overkanten

I am so full of it.....

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
man skal lige huske at "maling" ikke må komme i kontakt med  spisegrej.
men kurvene har et "hård liv" i opvaskemaskine med temperetur skift.!!! 

men mange obvaskemaskine kurve for det meste er plast betrukket.!
hvis du skal male kurverne skal de være vandbaseret.

men det kan sikkert at man kan få de special maling til opvaskemaskine kurve.???
Ja - glem alt om at fuske det selv - det kan ikke svare sig.
Køb evnt en gammel en på DBA / GulOgGratis for nogle 100 Kr, eller køb et ny kurv ved Bosch.

http://www.bosch-eshop.com/eshop/bosch/dk/opvask-1.htm

Har selv købt lidt ekstra udstyr til opvaskeren hos Bosch (var ikke til at finde andre steder) - de er ganske vist ikke flinke til at fortælle at varene er på vej, men de kommer.

Jeg ville nu ikke bekymre mig, for at give den en gang hammerrite, holder det er det jo fint.
Kik evt efter en brugt maskine, i dba eller lign. og tag så kurvene derfra.

mvh jens

 


 


 

Hvis det bare er et par små pletter her og der kan du rense rusten af og lappe med en dråbe 2-sekunders lim. Overfladen på det tilstødende plastic skal lige gøres ru med en lille fil eller lignende, så limen også hæfter her.
2-sekunders lim er isosyanatlim, som hærder med fugtigheden i luften. Det stinker ad pommern til når det er vådt, men der er ingen afdunstninger fra det, og ingen fødevaresisiko overhovedet, når det har haft nogle timer til at hærde.

Limen kan købes i byggemarkedet.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
det er IKKE et dødfødt projekt at "male" pletter på kurvene! Vi har i flere år har held af at afrense stederne og male med emalje. Det fåes i ganske små flasker og er egentlig beregnet til at reparere emalje på badekar osv. Men det virker. De steder, hvor vi har malet, er det ikke faldet af igen. MEN det skal tørre i 24 timer!

 

Endte med at jeg lagde en "agent" på DBA som kiggede efter søgeordet Bosch Logixx, forleden hittede den med en gut som syntes han hellere ville havde 200kr end besvær med at smide sin opvasker på lodsen. Fik ham til at sende billeder af kurvene og de var helt pæne med ganske få pletter, faktisk pletter på udskiftelige dele at kurven hvor der ikke var rust på vores egen.
Hans maskine var brændt af pga. fejlstrøm, så nu har vi ny top/bund kurv samt div. dele som reserve (auqastop, div. riste, låg osv.)



I am so full of it.....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også