Dynamo på bil batteri

Har i tankerne at bygge en roskildevogn her til sommer, dvs en form for christianiacykel hvor kassen foran er lukket, inden i sidder der så et bil batteri en bil radio/mini anlæg og et par store højtalere. en bærbar "spillekasse". de er ret populærer på roskilde, så kunne være sjovt selv at have en til næste år. Er selv meget langt inde i elektronik DIY men jeg har et problem med batteriet. Så vidt jeg kan tænke mig til, skal man have batteriet ud hver gang det skal oplades eller også skal man have to poler på siden af vognen der er forbundet til batteriet så man kan sætte lader på udefra. Jeg fik dog den tanke om man ikke kunne gøre ligesom i en bil, og sætte en dynamo på aksen af forhjulet, og derved genererer strøm når man kører. MEN hvor finder man sådan en dynamo, og er der nogen der ved om den overhovedet findes i løs vægt?

-Thomaskaufi 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kommer til at gå mange timer med vognen inden du har strøm til at spille musik i et par minutter.
Det er betragtelige mængder energi, der skal præsteres for at lade batteriet op, sammenlignet med der der præsteres ved at trække vognen. Den energimængde du kan præstere vil nærmere række til at lade din mobil op end til at trække et anlæg med et forbrug på henved 100W

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

du er klar over at jeg ikke skal trække vognen, men cykle med den, dvs. 20-25 km i timen standart cykel hastighed.
desuden så skal den selvfølgelig ikke spille hver gang man kører med den...... men jo det var da lidt det jeg frygtede, du tror ikke det vil kunne holdes ved lige hvis bare man slukkede det og ladte op. jeg har også et bilstereo i tankerne som jo er lavet til at blive trukket af 12/24v....
Nej, hverken det ene eller det andet gør nogen forskel.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej
Hvis du havde prøvet at træde pedalerne på den cykel med dynamo de har inde på "experimentariet" ville du nok opgive det projekt - det bliver man hurtigt ret træt i benene af.
 Du kan sagtens montere nogle faste tilslutninger til din lader så du ikke behøver at afmontere batteriet når det skal lades
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
polobjørn.

ja så for han en del motion i benene.
for at oplade batterierne

men en forspand af eksempel 10 cykler kan der måske oplade batterierne
mere end den kan bruge i "spillekassen".!!!!
Tak for alle svarene. Jeg tror bare jeg sætter to poler på til en lader på ydersiden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis