Nogen der ved hvor man får fat i Frederiksholm-Hillerød tegl & rygningssten?

Hej med jer.

Min kommende kone og jeg, er så heldige at være ejere af et hyggeligt rækkehus. Der er heldigvis masser af lave, og i denne omgang står taget for skud. Vi skal ligge samme slags tegl på igen, for at overholde foreningsreglementet, og hertil opstår problemstillingen - jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvorhenne man får fat i dem, og til hvilken pris. På bagsiden af teglet står skrevet:

Frederiksholm
Hillerød Teglværk
6    1964

- Det er røde tegl, og drejer sig om ~130kvm og ~100 rygningssten.
Vi vil være meget taknemmelige for enhver hjælp. Har læst mig lidt frem til, at man kan supplere op med andre Frederiksholm tegl, men har ikke selv tidligere lagt Frederiksholm tegl, så ville ikke selv turde løbe an på det.

Mvh MathiasP

 - Tømrersvend & Livsnyder MathiasP

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En hurtig søgning afslører at hillerød teglværk blev lukket i 1990. Så den kan jo være svær at skaffe, hvis det er noget der gåes meget op i.
http://www.wewers.dk/Historien-om-wewers-316.aspx

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

jaa, vil tage denne fakta med til formanden på næste dagsorden.

tusind tak naver. det vil jeg gøre.

 - Tømrersvend & Livsnyder MathiasP

Skrevet af MathiasP på 26 jun 2011 09:33
jaa, vil tage denne fakta med til formanden på næste dagsorden.

tusind tak naver. det vil jeg gøre.

Alternativt finder du et andet tegl som har samme profil og dækbrede, og lægger et nyt tegltag.

Det har vi lige gjort i forbindelse med en tagrenovering i Søborg , hvor taget render sammen med naboernes.

Hej med jer MathiasP!

Jeg har 2700 stk Frederiksholm tegl årgang 1979/1980 liggende, som jeg gerne vil sælge. Nogen af dem er helt nye. Jeg har selv hentet dem i Præstø bevaringsforening.
teglene passer til dem I allerede har fra 1964.....skulle jeg hilse og sige til jer fra en "rigtig" håndværker på genbyg-siden.

De fleste ER renset og klar til at lægge op igen.

Jeg har tjekket på www.genbyg.dk, at de tager 23,75kr for een af slagsen -

Jeg sælger dem for kr. 5.- pr stk, i alt 13.500kr, afhentet og selv-læsset. Jeg har paller til at stable dem på, som du kan få med hjem. 

Hvis jeg er hjemme, skal jeg nok hjælpe med at læsse!!!

Jeg sælger fordi jeg flytter - så du skal endelig ikke tænke for længe - ring hvis det har din interesse

mvh
Charlotte L

Charlotte L

Annonce
VIGTIGT!!!!! Fra Charlotte L til MathiasP...........ANGÅENDE FREDERIKSHOLM TEGL

Glemte at tilføje adr og tlfnr.

Det er Rengegade 45, 4660 Store Heddinge og tlf er 4010 6375

Charlotte L

Hej igen MathiasP!

Jeg har sat teglene på dba og guloggratis til kr. 10 pr stk, men jeg holder selvf pris som jeg har skrevet til dig - og kun til dig, da jeg kan se, at andre sælgere også ligger på en højere pris pr stk.
mvh
Charlotte L

Charlotte L

Hej Charlotte.

Det lyder jo fantastisk. Har lige forsøgt at ringe, men var "ikke muligt". Er det så heldigt at der også er rygningssten i samlingen?

Mit nummer er 31267709

 - Tømrersvend & Livsnyder MathiasP

Hej MathiasP!
Jeg lægger et tegl udenfor - er lige blevet hevet ind som hjælp til barnebarns babysvømning, så du kommer lige midt i det i eftermiddag. Tegl ligger på vaskemaskinen, som står udenfor......... og adr er

RENGEGADE 45, 4660 ST. Heddinge
hvid gård med ny gul murstenstilbygning

og her er min almindelige mail, hvis der er andet du vil vide

[email protected]

Håber, det er til at finde ud af!
Jeg arbejder eftermiddag/aften, så I kan bare sige til, så kan jeg finde ud af, at der bliver åbnet, så I kan læsse i fred og ro.

Hilsen
Charlotte L

Charlotte L

Skrevet af charlotte lauritzen på 01 jul 2011 07:45

Jeg har tjekket på www.genbyg.dk, at de tager 23,75kr for een af slagsen -

Ja, det ved sku godt hvad de vil have for tegl og tagsten.

Hvis man tænker på hvor mange tegltage undertegnet har nedtaget og kørt til vejfyld de seneste på år, så kunne jeg vist have lavet en masse penge på brugte tegl...

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis