Mærkelig bil :( starter går ud også starter kort efter

Hej alle sammen.
Jeg er ny ejer af en gammel ford escort str 1.6 16v, som fornylig er begyndt at lave starts problemer. Efter at ha kørt i et stykke tid når man så vil starte den igen vil den ikke, venter jeg så et par minuter så starter den fint. Men her i dag hoppede den ud i et lyskryds, hvor jeg så måtte skubbe den tilsiden og vente lidt tid så starte igen, har også oplevet idag at den bare gik ud oppe i fart bare døede. Men den starter efter lidt vente tid hver gang?

Nogen der måske har nogle ider om hvad det kan skyldes, måske tilstoppet filter?
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan dør den? Hakkende/hostende/langsom kvælning eller momentan død?
Er det fra driftvarm, lunken, eller lignende.
Når du forgæves forsøger at starte den lugter den så af benzin fra udstødningen?

Hvis den dør langsomt og hostende ligner det en filter etc som du taler om.
Hvis den dør momentant, så kan det være et relæ, en løs forbindelse eller andet elektrisk også.
Det kan også -som på min gamle Santana/Passat være et af de tidlige tegn på brændte ventiler.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Da den døede i lyskrydset hoppede den da den gik ud, men da den døede ved fart gik den bare ud, der var ikke noget at gøre.
Torsdag kørte jeg fra Aalborg til Kbh da jeg stoppede ved hovdebanen ville den ikke starte igen, men ville godt efter 5 min. Men det 2 gange den har gået ud ved kørsel har den været varm/lun. Men den starter fint kort tid efter.
prøv at rense eller udskifte ånderøret til tanken - eller tag dækslet af næste gang du får problemet. Ånderøret sidder i bagskærmen, lige ved påfyldn. studsen

 

Er det det 2 små slanger der sidde ved studsen oppe under skærmen ved tankdækslet, der sidder 2 slanger og en lille beholder der?
Har skiftet filter, men den kan stadig ikke starte nogle gange efter den har kørt. Tror måske der godt kunne være en løs forbindelse ved brandstofpumpen.
Har prøvet at tage LMM følerstikket af og den falder i et kort øjeblik.
Nå kunne ikke komme til ånderøret da det ender op i benzinstudsen, men har taget dækselet af og en klud i hullet.
Har lige kørt 450 kmt hjem fra sjælland uden at mærke noget, så mit dæksel må være defekt, og ikke lette trykket fra tanken
Annonce
Pas på med at have for tyk motorolie på en Zetec motor.
Det kan betyde, at olien ikke kan slippe hurtigt nok ud af ventilløfterne, og så får du sådanne problemer som beskrevet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Okay, vil skifte det. nogen der ved om der er andre stede at få fat i et kulstoffilter end hos ford?
Kulstoffilter??????

Med venlig hilsen
ktm

 

hvad med thermisk kortslutning i tændspolen.!

den kan også give samme problemmer.
med motorgangen når den dør ud efter kort tid og kan starte
igen efter den har stået og kølet lidt af og kan starte igen.!
Nu har jeg bestilt et kulstofilter hos ford.
Men tror ikke det er tændspolen, for det har ikke gjort det siden jeg afmonteret benzindækslet.
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis