Nye Motorer..

Vil gerne høre en bred faglig mening om køb af indenbordsmotorer.. jeg står selv for at skulle udskifte in VP .. det er specielt 30-50hk jeg tænker på 

Der er jo de tunge i prisklassen   VP- Bukh_Vetus-Yanmar- ovs. og så er der jo dem til ca halv pris Bladt-Craftmann-Lombadini- ovs 

Er de billigere motorer ok .. der er jo mange penge at spare hvis..??? 

Hører gerne fra alle der har en mening om dette emne 


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ind til dato kun hørt godt om Lombadini dieselen, af de dyre mærker er efter min mening Saab den bedste der er lavet, og den går også mere stille end Buck motoren som jeg syntes larmer meget i forhold til Saab.
En af de væsentligste ting er vel egentlig at motoren leverer et højt antal hk. ved lave omdr. det giver den største holdbarhed.
Da jeg skulle udskifte min gamle Perkins 36 hk, valgte jeg at ligge en Lombardini i båden. Det har jeg ikke fortrudt. Den er på fuld højde med mere kendte mærker. Man for meget for sine penge. Jeg valgte en 60 hk. Mindre kan selvfølgelig gøre det:-)
Forskellen er at BUKH og YANMAR VP m.m. er bygget til skibsbrug....

Vetus er bygget på maskiner til landbrug m.m. (primært Mitsubishi)

Lambordini er en meget stor maskinfabrikant i Italien... der hedder fabrikken så FOCH`s og de motorer sidder i stort set ALLE landbrugs/entrepenørmaskiner der sælges i Europa...uanset navn -måske med Perkins/Jcb/BMC som undtagelse.

- Jeg ville vælge en Lambordini...måske ville jeg se om den var billigere i indkøb i udlandet..-prøv at søg på google.

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Har lige været med til at montere en ny Bladt motor, den kører OK, men er meget rå at se på, og er ikke bygget som bådemotor, men en mariniseret motor af en slags, lavet i Kina. Den virker for en erhvervsfisker, og indtil nu uden problemer.
Buhk - Vetus - VP har alle anvendt motorer af andre fabrikater.
Perkins - BMC/Leyland alle egne motorer.
Lombardini laver en masse industrimotorer, hvoraf nogle så mariniseres. Arona var i sin tid også mariniserde industrimotorer. Måske fra Lombardini.
Det spørgsmål, man må stille sig " vil importøren af kinamotorerne overleve, og vil man her i landet ha' reservedele til dem ?" Der har jo været andre kinamotorer på markedet, men de er vist væk.
For et erhvervsfartøj er problemet jo ikke så stort, med afskrivninger mm. privatmanden skal selv betale.
Men, som sagt, den kørte til ug.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis