Mangler god idé til fuge i gangareal/trappe

Goddag i stuen 

Vi har en udfordring med fugerne i vores nyetablerede trappe og gangareal. Både trappen og belægningen er udført i holmegaardssten/herregårdssten (dem med tromlede kanter). Trappens stødtrin og sider er lavet af "rugbrød" sat i beton, men problemet  er, at der på gangarealet over trappen er så meget hældning, at når det regner kraftigt skylles fugerne på trappens trin fri for fugegrus. Gruset løber simpelthen igennem fugerne på stødtrinene, og lægger sig på trinet nede under.

Jeg tænker at fuge fugerne på stødtrinene med noget hærdende materiale - men hvad? Cementmørtel eller måske en grå gummifuge? Jeg er bange for, at på grund af stenenes tromlede kanter, bliver det svært at få pænt uanset løsning. Andre ideer?

Danfugesand laver en hærdende grustype de kalder "Danfast", men ved ikke om den er god nok til formålet. De skriver bare "fejefast", men kan den hærder stærk nok til en lodret fuge på et stødtrin...

/Bellini




 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man plejer vist at lægge lidt dug bag stødtrinnene.
Så sandet ikke "dugger" op på det underliggende trin. :o)
Opdatering til andre i lign. situation: jeg har fuget med cementmørtel, og den matcher i farve perfekt de grå herregårdssten i beton og har slutteligt samme rustikke udtryk. Det er næsten usynligt.

Problem solved. :-)

/Bellini

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis