Hegn mod skel? kan ikke lige finde oplysningerne

Vores hus ligger hvor der er noget industri, bla er vores ejendom også godkendt til delvist erhverv.
Min nabo er et tømmer firma, og de har lige bygget et hegn, mod deres/vores nabo, hegnet støder direkte mod vores indkørsel, hvor huset støder op til. Problemet er at hegnet nu er rigtig voldsomt syntes jeg, vi kan se det direkte fra vores køkken vinduer, det er vel 3-3,5 meter højt.

Formoder at de bygger det for at støj skærme ind mod naboen, da de har en stor udsuger på den side af bygningen, vi kan også tydelig hører den.

Er der nogen her som ved om der er anderledes regler ang hegn, når det er et industri kvarter? og hvordan forholder det sig når det "bare" er enden at hegnet som støder mod vores grund, desuden er hegnet ikke specielt pænt bygget indtil videre...

Har vedhæftet et billed

Håber der kommer lidt input
 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hermed to skud - en med løs krudt og en med skarp.

Hegn - løs krudt:
Svaret er givet med forbehold, da jeg ikke er 100 % inde i reglerne.
Et hegn må efter min overbevisning ikke være højere end 1,80 meter. Skal det være højere må der skulle søges om det.

Støj:
Du befinder dig i et område der er blandet erhverv/bolig. Hvis der er støj kan du:
1) snakke med din nabo om at det er generende og finde en mindelig løsning
2) snakke med kommunen om problemet

Støjgrænser kan være skrevet ind i en lokalplan for området - det kan også stå i en miljøgodkendelse for virksomheden. Vurdere kommunen på baggrund af en decideret støjklage at den er begrundet kan ejer påbydes støjvilkår. Dvs. nu må han kun støje en hvis mængde indenfor bestemte tider. Når der står mængde er det fordi at det måles over en periode fx 30 min.
Støjgrænsen gælder ved skel.
Det er noget rigtigt æv for en virksomhed at få sådan et påbud fremfor selv at gøre noget ved det. For det første hænger man på de nye støjvilkår og samtidig kan man risikere at skulle få foretaget målinger af en akkrediteret firma og det er ikke billigt.

/Mulle

 

 

 

Hegnet er for højt, du må lave hegn på max 2,5 meter.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis