Materiale forslag til læhegn til terrasse

Godaften,

Jeg mangler noget læ til min nylavet træterasse, og er faldet for nedenstående læhegn.
Har læst mig frem til at hegnet på billedet er lavet af mahogni og sikkerhedsglas/ 6mm lamineret glas. Men sådan en omgang sikkerhedsglas er desværre ikke til min økonomi. ej mahogni.
Jeg forestiller mig at træet jeg vil benytte mig af er tryk imp. med en omgang gori indeholdende farve, matchende til terrassen. Men hvad kan alternativet være til sikkerhedsglasset ? 

Alle forslag er velkomne.




7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Perplex eller klar acryl plade i mindst 6 mm.
Perplex er ikke plexiglas, men en blødere for for kunstglas, du kan med meget fin sandpapir på rystepudseren slibe den ene side af plexiglas, så bliver den materet, den bliver dog mere gennemsigtig når den bliver våd men ikke så du kan se igennem.
Du kan også bruge " frosted " polycarbonat - det kan ikke gå i stykker - f.eks. 8 mm.

( jeg har en brusedør af det materiale - til det formål er det fint, så mon ikke også det kan bruges til dit formål ? )

Det er 30-40 % dyrere end acryl, men er betydeligt stærkere ( kan ikke gå i stykker ).

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Puha, det er dyrt med alle de ideer. Til det godt og vel 6m læhegn, løber det via glas-direct op i 7.000 dkr for polycarbonat 8mm frosted, og 5.000 for klar plexi. Havde håbet det ku gøres en anelse billigere.

Siger ihvertfald tak for hjælpen.

Kan i nyde det gode vejr.
Annonce
Du kan prøve at spørge " min " plastsnedker - Herning er jo ikke så langt fra Ølgod.

Han kan give dig en fast pris på det antal i det materiale og i de størrelser du skal bruge - og også give dig råd om hvad der er bedst at bruge - men det har du måske også fået hos glasdirect ?

http://www.fcsystem.dk/

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af SfB på 28 jun 2011 13:55
Puha, det er dyrt med alle de ideer. Til det godt og vel 6m læhegn, løber det via glas-direct op i 7.000 dkr for polycarbonat 8mm frosted, og 5.000 for klar plexi. Havde håbet det ku gøres en anelse billigere.

Siger ihvertfald tak for hjælpen.

Kan i nyde det gode vejr.
Det kan da også gøres meget billigere, Jem & Fix har da sådan en klar acrylplade der sælges som forsats vinduer til en helt anden pris end den du kommefrem til.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også